ذخیره علمی دانشجویان امروز در تاریخ ایران بی‌سابقه است


ذخیره علمی دانشجویان امروز در تاریخ ایران بی‌سابقه است

زنجان-رئیس هیئت مدیره انجمن شیمی ایران گفت: خیره علمی دانشجویان امروز در تاریخ ایران بی‌سابقه است و در هیچ جای تاریخ ایران این حجم از دانشجویان، محققان و پژوهشگران علمی تربیت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شمسی‌پور ظهر سه شنبه در آیین افتتاحیه بیست و هفتمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران که در دانشگاه زنجان برگزار شد، به اهمیت این سمینار در رشد شاخه شیمی تجزیه سطح کشور اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا متاسفانه سمینار به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جایگاه علوم پایه انسان‌سازی بوده و دانشمندان گذشته نیز عمدتاً ماندنی بوده و در علوم پایه فعالیت داشته‌اند.

شمسی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر انجمن شیمی ایران کمیته‌های مختلف علمی موفقی دارد و به لحاظ برگزاری سمینارها و توجه بیشتر به این علم اقدامات موثری در دست انجام است، خاطرنشان کرد: سال ۲۰۲۲ از سوی سازمان ملل، یونسکو به عنوان سال جهانی علوم پایه پیشنهاد شده و این امر بسیار مهم و نخستین‌بار است که علوم پایه و جایگاه آن کنار هم مشخص شود و می تواند چراغ راهی برای توجه بیشتر به این علوم باشد.

وی از برگزاری اکثر سمینارها به صورت مجازی طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه برگزاری چنین روندی باعث استقبال کم علاقه‌مندان و پژوهشگران برای حضور در این سمینار شد که خوشبختانه امسال با فروکش شدن این بیماری، شاهد استقبال خوب پژوهشگران از این سمینار هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیمی ایران، از ارسال حدود ۳۵۰ مقاله علمی و پژوهشی به این سمینار خبر داد و یادآور شد: این تعداد مقاله نشان از تلاش علاقه‌مندان به این علم و جدیت آنان در راه اعتلای سطح علمی کشور در این شاخه است.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه نبود زمینه رشد و بالندگی و استفاده از توانمندی‌های جوانان نخبه و مستعد موجب مهاجرت و خروج اجباری آنان از کشور می‌شود، عنوان کرد: باید فضایی فراهم کرد تا از فراری دادن مغزها جلوگیری شود.

با بیان اینکه ذخیره علمی دانشجویان امروز در تاریخ ایران بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: در هیچ جای تاریخ ایران این حجم از دانشجویان، محققان و پژوهشگران علمی تربیت نشده و نخواهد شد و این فرصتی طلایی برای پیشرفت ایران است.

به سابقه فعالیت انجمن شیمی در ایران اشاره کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ایران گروه کوچکی تحت عنوان انجمن شیمی ایران تشکیل شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این انجمن پیشرفت وسیعی داشت و گسترش یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیمی ایران: افزود: در سال ۱۳۶۳ این گردهمایی تحت عنوان انجمن شیمی ایران به تصویب رسید و اولین سمینار تحت نظر انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۶۵ در استان اصفهان برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...