توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و تاتارستان ضرورت دارد


توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و تاتارستان ضرورت دارد

انزلی- معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان گفت: توسعه همکاری های همه جانبه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولگ کووربچنگو عصر سه شنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران با جمهوری تاتارستان روسیه در انزلی اظهار کرد: تاتارستان فعال‌ترین نقطه اقتصادی در جمهوری فدراتیو روسیه است.

وی با اشاره به مشترکات ایران و جمهوری تاتارستان افزود: تنها اسلامی بودن دو جمهوری ما را به هم متصل نمی‌کند بلکه وجود دریای خزر و اتصال دو کشور از طریق رود ولگا از دیگر اشتراکات ایران و تاتارستان است.

وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان با اشاره به سفر هیئت عالی رتبه این جمهوری به ایران با نمایندگان ۳۰ کمپانی از تاتارستان پیش از این سفر گفت: با توجه به دیدار دو رئیس جمهور ایران و روسیه، افزایش مبادلات و روابط تجاری و سیاسی بین ایران و تاتارستان در دستور کار قرار گرفته است.

کووربچنگو با اشاره به همراهی هیئت بلندپایه ای از مقامات تاتارستان روسیه با وی در این سفر گفت: در این سفر سه روزه، ملاقات‌های خوبی با مدیران استان‌های تهران، گلستان و گیلان انجام شده و قراردادهای خوبی نیز در زمینه‌های توسعه تجارت و واردات و صادرات به امضا طرفین رسیده است.

معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان اضافه کرد: توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور مهمترین هدف ما از سفر به ایران است.

وی همچنین گفت: باید با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود دو کشور شرایط لازم برای تسهیل در مبادلات تجاری و انتقال کالا از طریق دریا بررسی شده و تصویر کلی از نحوه انجام مبادلات تجاری بین دو جمهوری به عنوان نقشه راه ترسیم شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی از مرزهای سه گانه آستارا