توسعه گلخانه‌ در مناطق مرزی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است


توسعه گلخانه‌ در مناطق مرزی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

مریوان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح توسعه گلخانه‌ها در مناطق مرزی استان یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری روز سه شنبه در جریان بازدید از پروژه‌های گلخانه‌ای شهرستان مریوان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و خاکی، ایجاد و احداث گلخانه‌ها حتی با مقیاس کوچک به عنوان یکی از مشاغل درآمدزا مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با تأکید بر کسب درآمد پایدار از طریق گلخانه‌ها افزود: گلخانه‌ها یک ظرفیت بزرگ کشاورزی برای سرمایه‌گذاران هستند و توسعه این طرح‌ها در مناطق مرزی استان کردستان از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص وضعیت گلخانه‌های شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: در این شهرستان ۱۵ واحد گلخانه با مساحت ۵۰ تا ۲۹۹ مترمربع وجود دارد که مجوز آن توسط این سازمان صادر شده است.

اسکندری افزود: مجتمع گلخانه‌ای کال در شهرستان مریوان دارای ۱۲ واحد گلخانه است که از این تعداد پنج واحد به کشت آلوئه‌ورا و مابقی هم به خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم توسعه بخش کشاورزی در مناطق محروم با اولویت حفظ منابع آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: کشت گلخانه‌ای نه تنها به آب کمتری نیاز دارد بلکه بازدهی بیشتری دارد از همین رو مورد تاکید قرار دارد لذا برنامه گسترش واحدهای گلخانه‌ای در این استان با جدیت دنبال می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا