تارا دنده ای V3 با آپشن های بیشتر و تغییرات جدید آبان عرضه می‌شود


تارا دنده ای V3 با آپشن های بیشتر و تغییرات جدید آبان عرضه می‌شود

در راستای افزایش رضایت‌مندی مشتریان، ایران خودرو تصمیم گرفته تارا دنده ای V3 را با تغییرات جدید و آپشن‌های بیشتر راهی بازار کند.مدتی پیش خودروی جدید ایران خودرو، تارا دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شد و حالا جدیدترین نسخه دنده‌ای این سدان تازه‌وارد با...

در راستای افزایش رضایت‌مندی مشتریان، ایران خودرو تصمیم گرفته تارا دنده ای V3 را با تغییرات جدید و آپشن‌های بیشتر راهی بازار کند.

مدتی پیش خودروی جدید ایران خودرو، تارا دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شد و حالا جدیدترین نسخه دنده‌ای این سدان تازه‌وارد با امکانات رفاهی بیشتر قرار است تولید شود. نام این خودرو از تارا تغییری نکرده و در انتهای این فیس لیفت جدید، عنوان «V3» افزوده شده است. این سدان پرچمدار هم‌اکنون در زمره برنامه‌های جدی ایران خودرو قرار گرفته و به احتمال زیاد طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی و عرضه آن خواهیم بود.

مشخصات تارا دنده ای V3 چیست؟

تارا دنده ای V3 با آپشن های بیشتر و تغییرات جدید آبان عرضه می‌شود

البته تغییرات تارا دنده‌ای V3 منحصر به آپشن‌های رفاهی و امکانات نبوده و هم به لحاظ ایمنی به‌روز شده و هم طراحی ظاهری آن دستخوش تغییراتی جذاب شده است. نسخه معمولی این سدان، تارا V1 است و فیس لیفت جدید از هر لحاظ یک پله بالاتر قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد نسخه تارا V3 مجهزترین سدان دنده دستی تولید ایران خواهد بود.

به تازگی شرکت‌های خودروسازی ایرانی از جمله سایپا و ایران خودرو تصمیم گرفته‌اند سطح کیفی و کمی تولیدات خود را افزایش داده و محصولات خود را به‌روزرسانی کنند. همچنین آبی‌پوشان جاده مخصوص با در نظر گرفتن جایگاه جهانی خود و تلاش برای عملکرد بهتر در مقیاس جهانی، سعی می‌کنند تغییرات جدیدی در خودروهای خود ایجاد کنند.

تارا دنده ای V3 با آپشن های بیشتر و تغییرات جدید آبان عرضه می‌شود

ایران خودرو برای این که میزان رضایت‌مندی مشتریان خود را به حداکثر ممکن برساند تصمیم گرفته محصولاتی نظیر تارا را از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی بهبود بخشد. انتظار می‌رود تارا دنده‌ای V3 از آبان ماه سال جاری به بازار عرضه شود. تمام هم و غم آبی‌پوشان جاده مخصوص این است که بتوانند سدان سایز کوچک خود را در حد و اندازه استانداردهای بین‌المللی راهی بازار کنند. احتمال می‌دهیم نام‌گذاری این خودرو به صورت تارا سال باشد.

تارا دنده ای جدید چه مشخصات فنی دارد؟

نسخه فیس لیفت تارا از نظر موتوری تفاوتی با تارا V1 نداشته و همچون سابق مانده است. بنابراین این خودروی سدان مجهز به یک پیشرانه درون‌سوز تنفس طبیعی است که در داخل کشور تولید می‌شود. خوشبختانه این موتور قدرتمند اوضاع فنی خوبی دارد و از جمله مزایای آن می‌توان به مصرف سوخت مناسب و آلایندگی کم اشاره کرد.

تارا دنده ای V3 با آپشن های بیشتر و تغییرات جدید آبان عرضه می‌شود

موتور TU5P تارا دنده‌ای وی 3 می‌تواند حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. یکی از دیگر تفاوت‌های این نسخه، سیستم جعبه دنده جدیدی است که روی آن تعبیه می‌شود. در نسخه معمولی تارا دنده ای دیدیم که ایران خودرو از یک گیربکس 5 سرعته دستی استفاده کرده بود و حالا در فیس تارا دنده‌ای، تعداد دنده‌ها به 6 افزایش پیدا کرده است. از جمله مزایای دنده ششم می‌توان به کاهش مصرف سوخت و استهلاک اندک موتور اشاره کرد.

تغییرات نسخه جدید تارا

چندین تغییر مهم در نسخه جدید تارا دنده ای دیده می‌شود که در نسخه معمولی تارا دستی وجود ندارند. این تغییرات عبارتند از: سانروف یا سقف متحرک برقی دو حالته، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای. همچنین از دیگر قابلیت‌ها و آپشن‌های تارا دنده ای می‌توان به تماس اضطراری SOS که در نسخه اتوماتیک جدید هم وجود دارد، اشاره کرد.

تارا دنده ای V3 با آپشن های بیشتر و تغییرات جدید آبان عرضه می‌شود

مابقی تغییرات فیس لیفت تارا دنده‌ای مربوط به فضای داخلی این سدان سایز کوچک می‌شود. هم‌اکنون بر خلاف گذشته کلیدهای بالابر شیشه روی کنسول میانی نیستند و روی رودری‌ها تعبیه شده‌اند. همچنین فضای کنسول میانی تبدیل به محلی برای موبایل باکس شده است.

از طرف دیگر ایران خودرو کمبود دستگیره سقفی در نسخه قبلی تارا دنده‌ای را مد نظر قرار داده و در فیس لیفت جدید نسبت به رفع نقص آن اقدام کرده است. یکی دیگر از آپشن‌های اضافه شده به این سدان تازه‌وارد، چراغ آفتاب‌گیر راننده است. خوشبختانه صندلی‌های ردیف عقب تارا دنده ای مجهز به جای تکیه آرنج شده‌اند و دو جالیوانی نیز هم‌اکنون وجود دارد.

هم‌اکنون شاهد تعبیه چراغ‌های خوش‌آمدگویی روی رودری‌ها هستیم که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت. از دیگر تغییرات ظاهری تارا دنده ای V3 می‌توان به چراغ‌های عقب با گرافیک جدید اشاره کرد. آنتن کوسه‌ای در سقف این خودرو تعبیه شده تا ارتباطات رادیویی با کیفیت بهتری در دسترس قرار بگیرند.

تارا دنده ای V3 با آپشن های بیشتر و تغییرات جدید آبان عرضه می‌شود

امکانات رفاهی تارا دنده ای V3 چیست؟

در ادامه به معرفی تمامی امکانات رفاهی و ایمنی تارا جدید می‌پردازیم:

دو کیسه ایمنی هوا، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ضد قفل سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ایزوفیکس، قابلیت تماس اضطراری SOS، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، نمایشگر مولتی مدیا 7 اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی و چراغ خوش‌آمدگویی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان