دشمن در فضای مجازی کشورمان نباید رشد کند


دشمن در فضای مجازی کشورمان نباید رشد کند

همدان- امام جمعه تویسرکان گفت: ما باید سردار فضای مجازی خود باشیم و نگذاریم دشمن در این فضا رشد کند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز جنگ دشمن جنگ نرم و رسانه‌ها است، گفت: زمان جنگ بچه‌ها اصرار داشتند به جبهه‌های بروند و اگر محوری را می‌گرفتند به آن افتخار می‌کردند و اکنون، همه ما می‌توانیم یک فرمانده عرصه جنگ نرم بوده و ایفای نقش کنیم.

وی ادامه داد: دشمن قصد دارد در جنگ رسانه، واقعیت‌ها را منقلب نشان دهد بنابراین، ما باید نگذاریم واقعیت‌های دولت، نظام و مردم را منقلب کنند، واقعیات را تبیین و از حق دفاع کنیم و نگذاریم که فضا به یک فضای غبارآلود و دروغ در پیش اذهان عمومی تبدیل شود.

امام جمعه تویسرکان بیان کرد: در حال حاضر، دشمن در فضای مجازی تک تازی می‌کند و بحران کشور و موقعیت خود را شیرین مطرح کرده اما کوچک‌ترین مشکل کشور ما را بزرگ مطرح می‌کنند و بارها بر سر یک موضوع، بحث رسانه‌ای راه می‌اندازند.

حجت‌الاسلام موحدی یادآور شد: ما منکر مشکلات در کشور ایران نیستیم اما بزرگنمایی و ناامید کردن مردم توسط دشمن کار درستی نیست، اکنون شرایط ما شرایط سختی است اما آینده این کشور با حضور مردم قدرشناس که با دولت همراه هستند، بسیار امیدبخش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی، موقعیت جهانی، نفوذ انقلاب اسلامی، اقتدار ایران و بسترهای فراهم شده برای فردای بهتر را باید بازگو کنیم؛ خاطرنشان کرد: دشمن، هدفش این است که با انتشار ناامیدی در بین جوانان انقلاب اسلامی، آنها را از پیشرفت علمی و شغلی باز دارد.

حجت‌الاسلام موحدی متذکر شد: ایجاد امید، امید افزایی و نشاط اجتماعی سه مقوله مهم است که باید آن را در جامعه رواج داد تا دشمن نتواند بر افکار جوانان ما غلبه کند. ما باید سردار فضای مجازی خود باشیم و نگذاریم دشمن در این فضا رشد کند.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: کار انجام دادن باید جایگزین حرف زدن و سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، این موضوع البته مشارکت مردم و نهادهای دیگر هم می‌طلبد و نباید فراموش کرد که کارهای خوبی در این نظام انجام شده است و ارائه عملکرد دولت خود دلیلی برای امید بخشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دو مقوله جوان سازی جمعیت و فرزند آوری جمعیت بسیار مهم است که باید در آن ورود جدی پیدا کنیم؛ افزود: این دو مقوله، تهدیدی برای جامعه کنونی ما است چراکه، در گذشته فرزند کمتر را برای مردم ارزش قرار دادیم و اکنون باید با تمام تلاش فرزندآوری را ارزش قرار دهیم، غربالگری جنین از دیدگاه شرع، حرام است و خوشبختانه طبق قانون هم ممنوع شده و نباید با این کار سقط جنین انجام شود.

حجت‌الاسلام موحدی در مورد ازدواج، جایگاه ازدواج و مزایای ازدواج موفق نیز خواستار ورود کارشناسانه به موضوع شد و گفت: طنین بخشی این مقوله باعث ازدواج، فرزندآوری و موفقیت نسل جوان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این روند همت مسئولان ذی ربط را می‌طلبد؛ تصریح کرد: باید با برگزاری همایش‌ها، جلسات و برنامه‌های متنوع با حضور اساتید و کارشناسان مرتبط ازدواج وفرزندآوری را بین نسل جدید فرهنگ سازی و تبیین کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معاون فرماندار: ملایر در وضعیت زرد و شکننده کرونا قرار دارد