گیلان از لحاظ شاخص برخورداری زیرساخت‌های درمانی عقب است


گیلان از لحاظ شاخص برخورداری زیرساخت‌های درمانی عقب است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان از لحاظ شاخص برخورداری از زیرساخت‌های درمانی عقب است، گفت: نیازمند تقویت زیرساخت ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز پزشک و داروساز در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا (س) رشت اظهار کرد: پزشکان اقشار مهم و اثرگذار جامعه هستند و سبب آرامش عمومی می‌شوند.

وی با تقدیر از تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمان و جامعه پزشکی افزود: پزشکان در دوران کرونا گوشه‌ای از حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند.

استاندار گیلان با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در ایام کرونا شب از روز نمی‌شناختند، گفت: زمانی که کسی جرأت نمی‌کرد به اماکن پزشکی و بیمارستان‌ها نزدیک شود کادر درمان و پزشکان برای سلامت اجتماعی به دل خطر زدند.

عباسی با اشاره به برخی چالش‌ها و محدودیت‌ها در دوران ابتدایی کرونا در گیلان، اضافه کرد: پزشکان و جبهه سلامت شرایط بسیار سختی را در دوران کرونا پشت سر گذاشتند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی تهدیدها را فرصت سازی کردند، افزود: کرونا بحران بسیار خطرناک و ناشناخته‌ای بود که با تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمان به فرصت برای خدمت رسانی تبدیل شد.

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد و تلاش دولت در راستای واکسیناسیون عمومی بیان کرد: دولت سیزدهم بعد از روی کار آمدن تمام همتش را برای واکسینه کردن مردم گذاشت و جلوی مرگ و میر قابل توجهی از نرم را گرفت.

عباسی با بیان اینکه گیلان در بخش زیرساخت‌های درمانی بسیار ضعیف است، گفت: کارهای خوبی برای تقویت زیرساخت‌های درمانی گیلان آغاز شده و باید این روند استمرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه گیلان از لحاظ شاخص برخورداری زیرساخت‌های درمانی عقب است، افزود: گیلان در بخش متخصص و پزشکان ماهر نسبت به سایر استان‌ها جایگاه خوبی دارد اما برای تقویت زیرساخت‌های درمانی باید بیشتر تلاش شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟