ماهواره آکادمی علوم چین به فضا رفت


چین روز سه شنبه با موفقیت یک ماهواره جدید را از مرکز پرتاب ماهواره ژی چانگ در استان سیچوان در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب کرد. این ماهواره توسط آکادمی علوم چین ساخته شده بود. به گزارش...

ماهواره آکادمی علوم چین به فضا رفت

چین روز سه شنبه با موفقیت یک ماهواره جدید را از مرکز پرتاب ماهواره ژی چانگ در استان سیچوان در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب کرد. این ماهواره توسط آکادمی علوم چین ساخته شده بود.

به گزارش سیناپرس، ماهواره جدید چین با نام Chuangxin-16 که توسط آکادمی علوم این کشور ساخته شده بود، در ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه صبح روز گذشته به وقت پکن، توسط یک موشک حامل Kuaizhou-1A به فضا پرتاب شده و با موفقیت در مدار برنامه ریزی شده قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس فضایی چین، این ماهواره عمدتاً برای آزمایش‌ های علمی و تأیید فناوری‌ های جدید استفاده خواهد شد. به این ترتیب ماهواره جدید چینی یک ماهواره کاملا علمی به شمار می رود.

گفتنی است این پرتاب، شانزدهمین ماموریت موشک های سری Kuaizhou-1A بوده و آژانس فضایی چین با همکاری آکادمی علوم این کشور قصد دارد طی سال های پیش رو، ماهوارزه های بیشتری را به مدار زمین اعزام کند که هدف ان ها صرفا انجام ماموریت ها و مطالعات علمی است.

مترجم: زهرا همراز
منبع: english.news.cn

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)