جعبه سیاه سرخابی ها باز شد


جعبه سیاه سرخابی ها باز شد

رییس سازمان خصوصی سازی: با بورسی شدن سرخابی‌ها، جعبه سیاه ۲ تیم باز شد.

حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی سازی گفت: بورسی شدن استقلال و پرسپولیس فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد و با این اتفاق جعبه سیاه دو تیم باز شد. روش افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم کمک کرد باشگاه‌ها نیز منتفع شوند. بر این اساس هر باشگاه ماهانه بالغ بر چهار میلیارد تومان از محل درامد حاصل از افزایش سرمایه منتفع می‌شوند.

او گفت: قرار شد کمیت‌های با حضور مدیران عامل دو باشگاه و معاون وزیر ورزش برگزار شود و مصوباتی مشخصی دارد. مهم‌ترین مصوبه درصد‌هایی است که باشگاه‌ها که از منابع حاصل از پذیره نویسی و ورود به بورس کسب کردند مورد استفاده قرار می‌دهند. بر این اساس حدود ۵ درصد برای پرداخت بدهی‌های معوق، حدود ۵ درصد برای بازارگردانی و حدود ۶۵ درصد نیز برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه بیان کرد: این موضوع در جلساتی با سازمان امور مالیاتی مورد بررسی قرار گرفته است. بخشی از این مالیات بخشیده خواهد شد به شرطی که اصل مالیات پرداخت شود. برای این منظور ۸۰ درصد تضمین گرفته شده است.

قربان زاده با اشاره به بازگشایی نماد استقلال در معاملات امروز بیان کرد: در کم‌تر از یک ساعتی که نماد استقلال بازگشایی شد، ۱۴۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۸ میلیارد تومان معامله شد. ارزش کل باشگاه استقلال نسبت به قیمت گذاری، ۵۷ درصد افزایش یافته است. قسمت اعظم معاملات نیز توسط حقیقی‌ها انجام شده است.

او در مورد زمان بازگشایی نماد پرسپولیس نیز گفت: سال مالی پرسپولیس ۳۱ خرداد ماه است و دو ماه برای ارایه صورت‌های مالی فرصت داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...