خودرو K112 محصول اقتصادی ایران خودرو رونمایی شد+ویدیو و جدول مشخصات


خودرو K112 محصول اقتصادی ایران خودرو رونمایی شد+ویدیو و جدول مشخصات

امروز در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو پروژه K112 رونمایی شد. این خودرو بر روی پلتفرم رنو کویید توسعه پیدا کرده است. شرکت بنیان توسعه صنعت...

امروز در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو پروژه K112 رونمایی شد. این خودرو بر روی پلتفرم رنو کویید توسعه پیدا کرده است. شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو) مجری طرح پلتفرم خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است. هر دو شرکت بزرگ خودروساز در حال فعالیت بر روی این خودرو هستند.

خودرو K112 که در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو در غرفه ایران خودرو رونمایی شده است هنوز در مرحله اولیه و آزمایشی قرار دارد و تا عرضه به بازار فاصله بسیار زیادی دارد. شرکت سایپا نیز در حال فعالیت بر روی پلتفرم رنو کویید است تا این خودرو را با ظاهر اختصاصی خود و متفاوت از مدل K112 ایران خودرو به تولید برساند. هنوز برنامه خاصی در مورد زمان تولید و ارائه به بازار منتشر نشده است.

خودرو K112 محصول اقتصادی ایران خودرو رونمایی شد+ویدیو و جدول مشخصاتنمای عقب خودرو K112 محصول اقتصادی ایران خودرو

خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا در سگمنت A قرار دارد و به عنوان یک هاچ‌بک جمع و جور شهری محسوب می‌شود. این سبک خودرو یعنی هاچ‌بک کوچک شهری در آسیای شرقی،هند و آمریکای جنوبی بازار مناسبی را دارد. بنا به اطلاعات منتشر شده این خودر از یک موتور بنزینی 70 تا 75 اسب بخاری با گشتاور تولیدی 90 تا 100 نیوتن‌متر بهره می‌برد و مصرف این خودرو اقتصادی کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر است. یک گیربکس 5 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را برعهده دارد.

از نظر ابعاد خودرو K112 ایران خودرو 3800 میلیمتر طول، 1590 میلیمتر عرض و 1490 میلیمتر ارتفاع دارد و.فاصله دو محور 2430 میلیمتر است.. وزن هاچ‌بک k112 ایران خودرو 770 تا 800 کیلوگرم خواهد بود.

در نمونه آزمایشی تریم داخل K112 ایران خودرو به صورت دو رنگ قرمز و مشکی، صفحه نمایش بزرگ بر روی داشبورد و شیشه بالابر برقی دیده می‌شود. اطلاعات دقیق و کامل‌تری از خودرو جدید ایران خودرو K112 در دسترس نیست و این خودرو در حد یک نمونه آزمایشی اولیه در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو رونمایی شده است.

خودرو K112 محصول اقتصادی ایران خودرو رونمایی شد+ویدیو و جدول مشخصاتنمای داخلی خودرو K112، محصول جدید ایران خودرو

شرکت های ایران خودرو و سایپا سال ها است که بر روی پلتفرم رنو کویید برای ساخت یک خودرو اقتصادی در حال فعالیت هستند. شرکت بن رو از شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا به عنوان مجری پروژه خودرو اقتصادی انتخاب شده است. البته طرح خودرو اقتصادی ایران خودرو و سایپا هنوز به نتجه نهایی نرسیده است و این دو شرکت سال‌هاست که مشغول بررسی و فعالیت بر روی این موضوع هستند.

جدول مشخصات ماشین K112 ایران خودرو

خودرو K112 بنزینی
سگمنت A هاچ‌بک شهری
حداکتر توان موتور 70 تا 75 اسب بخار
حداکثر گشتاور موتور 90 تا 100 اسب بخار
فاصله دومحور 2430 میلیمتر
طول 3800 میلیمتر
عرض 1590 میلیمتر
ارتفاع 1490 میلیمتر
وزن 770 تا 800 کیلوگرم
مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر

ویدیو معرفی خودرو جدید K112 محصول ایران خودرو


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !