مرگ یک میلیون نفر در جهان طی هشت ماه گذشته بر اثر کرونا


مرگ یک میلیون نفر در جهان طی هشت ماه گذشته بر اثر کرونا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تعداد مرگ و میر جهانی بر اثر کرونا طی هشت ماه گذشته بیش از یک میلیون نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تعداد قربانیان بیماری کرونا را در جهان طی هشت ماه گذشته بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و نسبت به ادامه وضعیت فعلی شیوع و همه گیری کرونا هشدار داد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه در نشستی در ژنو درباره وضعیت همه گیری کرونا و آمار قربانیان گفت: تعداد قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان طی هشت ماه گذشته در سال ۲۰۲۲ از یک میلیون نفر فراتر رفته است.

وی گفت: «این هفته از نقطه غم انگیز یک میلیون مرگ انسان‌ها در سال جاری بر اثر کرونا عبور کردیم.»

این مقام مسئول سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: زمانی که تنها در هشت ماه گذشته یک میلیون نفر بر اثر کووید -۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، نمی‌توانیم بگوییم که در حال کنار آمدن با کووید -۱۹ هستیم.

آدهانوم خاطرنشان کرد که جامعه جهانی تمام ابزارهای لازم برای جلوگیری از این مرگ و میرها را در اختیار دارد. او از همه دولت‌ها خواست تا تلاش‌های خود را برای واکسینه کردن همه کارکنان بهداشتی، افراد مسن و سایر افرادی که در بالاترین خطر قرار دارند، بیشتر کنند. مدیرکل سازمان بهداشت جهانی افزود: کشورها نباید کمتر از ۷۰ درصد پوشش واکسن برای جمعیت خود را داشته باشند و تعداد واکسیناسیون‌ها بایستی بیش از ۷۰ درصد جمعیت هر کشوری باشد.

او بار دیگر تاکید کرد که احتمالاً یک سوم جمعیت کره زمین واکسینه نشده باقی می‌مانند، چون در کشورهای کم درآمد، دو سوم کارکنان بهداشت و سه چهارم افراد مسن هنوز واکسینه نشده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی