تغییر جهت قیمت طلا از نزولی به صعودی در هفته گذشته


تغییر جهت قیمت طلا از نزولی به صعودی در هفته گذشته

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روال عادی داد و ستدها در هفته گذشته، گفت: قیمت انواع سکه و طلا در طول هفته نخست شهریورماه تا اواسط هفته نزولی بود و در پایان هفته قیمت‌ها روند صعودی گرفت.

تغییر جهت قیمت طلا از نزولی به صعودی در هفته گذشته

«محمد کشتی‌آرا» در گفت‌وگو با خبرنگار ایران اکونومیست درباره تحولات بازار طلا طی هفته گذشته گفت: قیمت انس جهانی طلا تا اواسط هفته سیر نزولی داشت و با ۲۰ دلار کاهش همراه بود اما آخر هفته به ۱۷۰۵ دلار رسید.

وی اظهارداشت: در روزهای پایانی مردادماه شاهد بهبود روند مذاکرات بودیم و در نتیجه قیمت ارز کاهش یافت و دلار به کانال ۲۸ هزار تومان بازگشت که تاثیر مثبتی در کاهش قیمت طلا و سکه گذاشت و روند قیمت‌ها به کف رسید و در نتیجه قیمت سکه ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: پنجشنبه قیمت ارز با افزایش همراه شد و در نتیجه قیمت طلا و سکه نیز رشد داشت. در آخرین معاملات روز پنجشنبه سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد که یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی داشت. همچنین سکه طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که به نسبت کاهش بها در اواسط هفته افزایش یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی قیمت‌ها را شاهد بودیم.

کشتی آرای گفت: نیم سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به قیمت هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ، ربع سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

وی با اشاره به اینکه تا اواسط هفته قیمت طلا کاهشی بود افزود: هر مثقال طلای آب شده روز گذشته پنج میلیون و ۵۶۰ هزار تومان بود که ۳۶۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۸۳ هزار تومان افزایش هفتگی در حالی که اول هفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود روز پنجشنبه به یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان رسید.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در اواسط هفته با کاهش قیمت انوع سکه و طلا و ارز حباب سکه کاهش یافت و به زیر یک میلیون تومان تغییر قیمت داشت ولی مجددا با افزایش قیمت طلا و سکه و افزایش تقاضا در آخرین معملات روز گذشته به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید.

وی اظهارداشت: دلار به عنوان یکی از شاخص‌های قیمت طلا در داخل کشور در حالیکه اواسط هفته ۲۸ هزار تومان قیمت داشت با یک هزار و ۳۲۰ تومان افزایش روز گذشته دوباره به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت.

به گفته کشتی آرای مهمترین اتفاق هفته گذشته این بود که پس از ۲۰ سال نرخ دلار و یورو یکسان شد.

وی بیان کرد: بازار طلا در هفته گذشته روزهای پرنوسانی را سپری کرد به این صورت که اول هفته سیر نزولی داشت و در پایان روند صعودی را طی کرد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: داد و ستد در بازار طلا پس از گذشته ایام سوگواری سالار شهیدان بهتر شده بود و عرضه و تقاضا روال عادی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)