حل مشکل صددرصدی مسکن در شهرستان رزن تا 30 سال آینده


حل مشکل صددرصدی مسکن در شهرستان رزن تا 30 سال آینده

همدان- فرماندار شهرستان رزن گفت: با توجه به اولویت کاری رئیس جمهور که حوزه مسکن است؛ در سطح شهرستان رزن مسائل مربوط به مسکن را صددرصد برطرف کردیم تا در ۳۰ سال آینده در این حوزه مشکلی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر غفاری آثار در نماز جمعه شهرستان رزن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دولت گفت: دولت سیزدهم خالصانه و بی‌منت و با الگوبرداری از شهیدان رجایی و باهنر در این یکسال خدمات بی‌نظیری را انجام داده است.

وی افزود: استاندار همدان در سطح این استان اقدامات خوبی را انجام دادند، در واقع تلاش ایشان به کارگیری نیروهای بومی و با رشته‌های مرتبط بود؛ ۷۶ درصد نیروهای استانی غیربومی که استاندار همدان در بدو ورود از نیروهای بومی استفاده کردند.

فرماندار شهرستان رزن ادامه داد: بنده خود را خادم مردم می‌دانم و هدفی جز خدمت به مردم ندارم؛ نه تنها مجموعه فرمانداری بلکه تمامی همکاران بنده تمام تلاششان بر این است که مشکل مردم را برطرف کنند.

غفاری آثار اظهار کرد: پروژه‌هایی که به دلایل متعدد راکد مانده بود را پیگیری کردیم؛ پاسگاه بابانظر را در دوماه گذشته با همکاری دهیاران این روستا به سرانجام رساندیم تا در هفته فراجا شاهد افتتاح این پاسگاه باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارتقای دهستان بقراطی به بخش از نیازهای عمده مردم بوده که تمامی مراحل را طی کرده و منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: بیمارستان از نیازهای مهم و اصلی به شمار می‌رود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبار خوبی به این مجموعه تعلق گرفت.

غفاری آثار از اقدامات انجام شده برای کریدور شمال استان خبر داد و افزود: این پروژه در سال ۱۳۸۹ کلنگ‌زنی شد اما در ۸ سال گذشته اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده؛ همچنین کنارگذر شهر رزن و مجموعه ورزشی بانوان این شهرستان که سالیان متمادی بدون پیشرفت مانده بود در این بازه زمانی چند ماه برای تمامی این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده تا به سرانجام برسد.

فرماندار شهرستان رزن عنوان کرد: با توجه به اولویت کاری رئیس جمهور که در حوزه مسکن است؛ در سطح شهرستان رزن مسائل مربوط به مسکن را صددرصد برطرف کردیم تا در ۳۰ سال آینده در این حوزه مشکلی نباشد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته به محدوده شهر رزن ۷۵ هکتار زمین الحاق خواهد شد.

غفاری آثار ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رزن افزود: این مجموعه پروژه‌های خوبی را در سطح شهر انجام داده‌اند که قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها افزایش محدوده روستایی است تا مشکل مسکن در روستا باقی نماند.

فرماندار شهرستان رزن بیان کرد: در ۸ سال گذشته در بحث برق هیچ اعتباری تزریق نشده بود و ما شاهد مشکلات در این حوزه بودیم؛ در ۷ ماه گذشته نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان در حوزه برق شهرستان رزن جذب شده که به زودی مشکلات برطرف خواهد شد.

غفاری آثار با اشاره به اینکه در دهه فجر پروژه‌ای افتتاح نشده است تصریح کرد: حدود ۲۰۰ پروژه برای هفته دولت که شامل ۱۷ پروژه کلنگ زنی با ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار و ۶۰ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های نماینده شهرستان‌های رزن و درگزین قابل تحسین است ادامه داد: در سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان برای شهرستان رزن از منابع استانی اعتبار در نظر گرفته بودند، اما مبلغی که به شهرستان تخصیص داده شد ۱۶ میلیارد تومان بوده است؛ امسال در دو ماه گذشته هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که این مبلغ نوید دهنده اتفاقات خوبی است.

فرماندار شهرستان رزن گفت: با توجه به مشکلات و بحران آب سعی بر این بوده که کشت محصولات کشاورزی به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کند که خوشبختانه رزن و دمق در این بحث پیشرو هستند.

غفاری آثار افزود: در خصوص حوزه صنعت، معدن و تجارت ۱۰ کارخانه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری تسهیلات گرفته شده که اغلب ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اختصاص این اعتبار افتتاح می‌شود، این در حالیست که ۳۸۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دور جدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در ملایر آغاز شد