درگیری نظامی با روسیه، تصمیم غرب برای اوکراین بود


درگیری نظامی با روسیه، تصمیم غرب برای اوکراین بود

نماینده جمهوری لوهانسک در مسکو می‌گوید که عدم تمایل اوکراین برای مذاکره با روسیه و آماده‌سازی این کشور برای درگیری نظامی با روسیه، تصمیمی کشورهای غربی بود و نه مقامات اوکراین.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «رودیون میروشنیک»، نماینده جمهوری لوهانسک در مسکو با اشاره به آماده‌سازی‌های اوکراین برای جنگ با روسیه در اوایل سال ۲۰۲۰، تاکید کرد که به دولت اوکراین دستور داده شده بود که درباره هیچ موضوعی با روسیه توافق نکند.

میروشنیک در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی روسیه (تاس) گفت: اینکه اوکراین دستور داشت تا در مورد هیچ موضوعی اعم از توافق مینسک یا در قالب گروه نرماندی، توافق نکند و اینکه آنها خود را برای رویارویی نظامی آماده کرده بودند، در نخستین ماه‌ها پس از اجلاس گروه نرماندی (در دسامبر ۲۰۱۹) کاملاً روشن شده بود.

وی افزود: آنها چیدمان و ترتیب مذاکره‌کنندگان را کاملاً تغییر داده و مطلقاً از هر نوع توافقی که دست کم می‌توانست به آتش‌بس درازمدت منجر شود، خودداری کردند.

به گفته میروشنیک، مقامات اوکراین وارد بازی تحریک و تخریب توافقات شده بودند؛ اقدامی که روسیه را به انجام عملیات نظامی ویژه مجبور کرده است.

وی همچنین یادآور شد که رژیم اوکراین با چشم‌پوشی از ماحصل اجلاس سال ۲۰۱۹ در پاریس، آخرین فرصت را برای نجات کشورشان و اجتناب از خونریزی از دست دادند.

میروشنیک اضافه کرد: اهمیت و نقش زلنسکی یا دانیلوف در آماده‌سازی برای مواجهه نظامی ناچیز بود و رهبران غرب برای آنها تصمیم‌گیری کرده بودند. هیچ رئیس جمهور باکفایتی که اقداماتش را با توجه به منافع مردمش برمی‌گزیند، نمی‌تواند به نفع کشوری دیگر، تصمیم به ویران کردن کشور و مردم خودش بگیرد.

«آلکسی دانیلوف» دبیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین پیش از این، گفته بود: مقامات این کشور از دسامبر ۲۰۱۹ خود را برای درگیری نظامی با روسیه آماده کرده‌اند؛ این تاریخ دقیقاً با زمانی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تمام گزینه‌های سازش برای حل و فصل مساله دونباس را رد کرده بود، تقارن دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تلاش نمایندگان انگلیس برای به تاخیر انداختن برکسیت