1200 نیروی هلال احمر در خراسان رضوی امداد رسانی می‌کنند


1200 نیروی هلال احمر در خراسان رضوی امداد رسانی می‌کنند

مشهد ـ مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۰۰ نفر نیروی هلال احمر خراسان رضوی برای امداد رسانی دهه صفر خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذاکریان ظهر یکشنبه همزمان با هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات اربعین حسینی اظهار کرد: امسال ارائه خدمات در این بخش به صورت متمرکز انجام می‌شود و مجموعه استان‌ها با تأمین نیرو و تجهیزات کمک می‌کنند که خراسان رضوی سه دستگاه تریلی و تجهیزات مورد نیاز و ۴۰ نفر نیرو اعزام دارد.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: طبق برنامه چیدمان شده هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه امدادی هلال احمر مستقر برای خدمت به زائران اربعین است.

وی افزود: همزمان با دهه پایانی صفر، تعداد ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در نقاط مختلف محورهای منتهی به مشهد در استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهند.

ذاکریان بیان کرد: درخواست اعتبار یک میلیارد تومانی برای تأمین داروی زائران دهه پایانی صفر در خراسان رضوی انجام شده که هنوز موافقتی در این زمینه حاصل نشده است.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: نگرانی شیوع وبا و برخی بیماری‌ها به دلیل گرمای هوا همچنان وجود دارد اما در عین حال آمادگی هلال احمر امسال نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در واردات واکسن جمعیت هلال احمر تلاش‌های مؤثری در دوران شیوع کرونا نشان داد، گفت: استان خراسان رضوی ۸ درصد جمعیت کشور را دارد که خوشبختانه در زمینه مدیریت کرونا موفقیت خوبی حاصل شد.

ذاکریان افزود: واکسیناسیون در ورودی مرزهای استان توسط هلال احمر ادامه دارد که در این زمینه چک کردن سلامت اتباع بیگانه و مهاجران مورد تاکید است.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد ورودی‌های آوارگان افغانستانی پس از روی کار آمدن طالبان به مشهد و استان خراسان رضوی وارد شده اند که این حجم نیازمند مدیریت و کنترل است.

وی گفت: افاغنه‌ای که وارد استان می‌شوند، حتی اتباع بدون هویت واکسن‌های مننژیت فلج اطفال و کرونا را دریافت می‌کنند.

ذاکریان با بیان اینکه مهمترین مشکل ما سازمان نیافتگی امکانات هلال احمر متناسب با وسعت شهر مشهد است، افزود: حداقل درخواست ما این است که مشهد باید تبدیل به پنج شعبه یا منطقه تبدیل شود تا سازماندهی مدیریت و فرماندهی نیروهای امدادی متناسب با گستردگی شهر محقق شود.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: وضعیت موجود مناسب نیست و در حوزه لجستیکی هلال احمر استان خراسان رضوی بسیار فرسوده است و برای مدت بیش از ۱۰ سال است که تجهیزات ما در استان به روز رسانی نشده است.

وی ادامه داد: در صورتی که بحران آنی در استان اتفاق بیفتد با امکانات موجود و جمعیت بیش از هفت میلیون نفری استان، امکان پوشش امدادی بیش از ۵ هزار نفر جمعیت را بیشتر نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه