ایتالیا هواپیمای جاسوسی از تل‌آویو خریده است


ایتالیا هواپیمای جاسوسی از تل‌آویو خریده است

اسناد به تازگی عمومی شده‌ نشان می‌دهد یک کشور عضو ناتو از رژیم صهیونیستی هواپیمای جاسوسی خریداری کرده است.

اسنادی که به تازگی به شکل عمومی منتشر شد بیانگر آن است که ایتالیا عضوی از ناتو (ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی) است که از رژیم صهیونیستی خدماتی برای جاسوسی دریافت کرده است.

به گزارش نشریه صهیونیستی هاآرتص، ایتالیا «دو هواپیمای هشدار اولیه، جمع‌آوری اطلاعات و خدمات دیگر به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.»

صنایع هوافضای صهیونیستی این قرارداد‌ها را به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار امضا کرد و اسنادی که وزارت دفاع ایتالیا و پارلمان این کشور، آن را به شکل عمومی به نمایش گذاشته نشان می‌دهد «تعداد هواپیما‌های جاسوسی صهیونیست‌ها که در اختیار ایتالیایی‌ها قرار داده شده است، به ۴ عدد می‌رسد.»

پیشتر در ماه ژوئیه سال جاری صنایع هوافضای صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد قراردادی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار با یک عضو ناتو منعقد کرده، اما افشا نکرد که کدام کشور از ناتو بوده است.

صنایع هوافضای صهیونیستی همچنان از افشای نام مشتریان خود خودداری می‌کند، اما نشریه هاآرتص در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که این کشور ایتالیا بوده است.

همچنین این نشریه افشا کرد که ایتالیا مشتری معامله بزرگ دیگری با صنایع هوافضای صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ هم بوده است.

در سال ۲۰۲۱، وزارت دفاع ایتالیا از قصد خود را برای خرید دو هواپیمای جاسوسی جدید خبر داد، این هواپیمای جاسوسی شبیه به هواپیمای «ناچشون ایتام» است که نیروی هوایی رژیم اشغالگر از آن بهره می‌گیرد، و برای ماموریت‌های هشدار اولیه و کنترل هوایی به کار برده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!