غلبه گفتمان فرهنگی بر گفتمان امنیتی در کردستان را باید توسعه داد


غلبه گفتمان فرهنگی بر گفتمان امنیتی در کردستان را باید توسعه داد

سنندج- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نیاز است که غلبه گفتمان فرهنگی بر گفتمان امنیتی را در کردستان توسعه داد و در این راستا نقش اصحاب فرهنگ و هنر ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج دیدار کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: باید پیرو و پیگیر مطالبات فرهنگی رهبری باشیم و این مهم باید تحقق یابد.

وی افزود: از روز اول کاری تاکنون کلام استان فرهنگی را می‌شنویم و این نشان از غلبه وزن فرهنگ در استان است لذا ما نیز در این راستا دنباله رو مطالبات مقام معظم رهبری هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: غلبه گفتمان فرهنگی بر گفتمان امنیتی در استان را باید توسعه داد، گرچه در طول تاریخ، استان کردستان با جنگ و خونریزی مواجه بوده اما می‌طلبد تمامی متولیان حوزه فرهنگ و هنر، این استان را یک استان فرهنگی جلوه دهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی عنوان کرد: اولین کار فرهنگی تغییر ذهنیت هاست و از دیدگاه ما استان کردستان، استان علم، ادب، فرهنگ و هنر بوده و در تمامی زمینه‌ها نفرات برتر و برجسته ای دارد و این جای بسی افتخار است.

وی گفت: نگاه به کردستان نباید فقط شعاری باشد و این مهم از اقدامات و تلاش‌های همه متولیان حوزه هنر و فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در جواب دغدغه و مشکلات کارمندان فرهنگ و ارشاد بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی را قبول داریم و امیدوارم در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، مسائل حقوقی این اداره را پیگیر و کمبودها را درست کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: باید سعی کنیم در کارها و اقدامات رسته خود، اهل ترویج و تبلیغ مانند کتاب، مجله، روزنامه و… داشته باشیم چرا که جای مجلات خوب که کردستان شناسی را پوشش دهد خالی است.

در این جلسه تعدادی از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود در عرصه‌های مختلف پرداختند.

حجت اسلام پورذهبی در ادامه از پروژه تالار مرکزی سنندج هم بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات و موانع سر راه ساخت این تالار مطلع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن خیر مقدم ؛ متن خوش آمد گویی دوستانه ، رسمی و زیبا