بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) تجلی شکوه نام پیامبر(ص) و اسلام عزیز است


استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: اربعین حسینی، نماد اصلی وحدت میان مردم از هر قوم و قبیله و دین ومذهب می باشد، چرا که چراغ هدایت و کشتی نجات اباعبدالله(ع)، انسانیت را از ظلمات نفسانی می رهاند.

بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) تجلی شکوه نام پیامبر(ص) و اسلام عزیز است
حجت الاسلام والمسلمین سیدطه موسوی هشترودی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به روایتی از رسول خدا(ع) در ارتباط با امام حسین(ع)، اظهار داشت: قال رسول الله (ص): "حسین منی و انا من حسین"، بیان نورانی پیامبر رحمت (ص) دارای دو بخش است؛ در بخش اول ابتدا باید گفت، وجود نازنین اباعبدالله(ع) از خاندان و فرزندان پیامبر (ص) است و احترام و عزت او احترام و عزت پیامبر است، جسارت و عصیان به او جسارت و عصیان به پیامبر (ص) می باشد لذا حضرت حسین (ع) شاخص حق است و تعدی از حق دلیل بطلان است.

وی افزود: اما بخش دوم این سخن نورانی یعنی "انا من حسین" دارای معانی و مفاهیم ارزشمندی است که چراغ راه هدایت بشری می باشد و آن این است که پیامبر (ص) دینی را از جانب خدا آوردند که کاملترین ادیان است و دوام و بقای این دین نیازمند بقای ابدی پیامبر (ص) می باشد چرا که دین اسلام شناخته نمی شود مگر با وجود نبی مکرم اسلام (ص) در حالی که دین اسلام منهای پیامبر (ص) از مهمترین انحرافاتی بود که بعد از رحلت آن حضرت رقم زده می شد.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: عده ای فقط اسلام را در تمسک به قرآن معرفی می کردند که با این توطئه شاید بتوانند اسلام محمدی را تحریف کنند و آنچه که می خواهند به عنوان اسلام معرفی نمایند؛ حال آنکه بارها حضرت فرمودند: "انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی"، عترت یعنی پیامبر(ص) و خاندان مطهر آن حضرت، پس اسلام حقیقی باقی نمی ماند الا بواسطه عترت نبوی (ص) ،و امام حسین علیه السلام بعنوان احیاگر اسلام محمدی.

وی تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) باعث ماندگاری نام پیامبر (ص) و اسلام حقیقی شدند؛ این شهادت نورانی و پس از آن برگزاری مراسم ها حتی قیام‌های خونخواهی سید الشهدا(ع) یاد آور دفاع از اسلام حقیقی و تلاش‌های پیامبر (ص) می باشد.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: امروزه بزرگداشت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام در ماه محرم تجلی شکوه نام پیامبر(ص) و اسلام عزیز می باشد که اوج این شکوه در اربعین حسینی می باشد.

وی بیان کرد: تمام آزادگان عالم اعم از مسلمان شیعه و سنی یا مسیحی و زرتشتی و پیروان سایر ادیان ، در تمجید قیام حضرت برمی آیند و یا در این حرکت عظیم مشارکت می نمایند و نکته مهم آثار قیام سیدالشهدا ع است که همه انسانها را به سوی حق دعوت می نماید و همه مردم از هر قبیله و گرایشی بسوی حق و تمجید آن قدم بر می دارند.

وی در پایان تاکید کرد: لذا اربعین حسینی، نماد اصلی وحدت میان مردم از هر قوم و قبیله و دین ومذهب می باشد، چرا که چراغ هدایت و کشتی نجات اباعبدالله(ع)، انسانیت را از ظلمات نفسانی می رهاند.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟