انفجار مهمات در کرمانشاه یک کشته برجای گذاشت


انفجار مهمات در کرمانشاه یک کشته برجای گذاشت

فرماندار گیلانغرب از کشته شدن یک نفر در انفجار مهمات به‌جامانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندار گیلانغرب از کشته شدن یک نفر در انفجار مهمات به‌جامانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبر داد.

وحید محمد فرماندار گیلانغرب در استان کرمانشاه گفت: بعد از ظهر روز گذشته عوامل انتظامی پاسگاه گورسفید در منطقه کاسه کبود تنگ کورک در دامنه ضلع جنوب شرقی کوه بازی دراز اعلام کردند که انفجار مواد منفجر نشده باقیمانده از جنگ جان یک نفر مرد ۷۰ساله را گرفت.

وی اظهار داشت: بلافاصله تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان گیلانغرب با هماهنگی استان کرمانشاه جهت پشتیبانی و ایمن سازی به محل حادثه اعزام شدند.

فرماندار گیلانغرب گفت: نیروهای نظامی و انتظامی تا پایان عملیات در محل حادثه حضور داشتند و جسد متوفی نیز توسط عوامل امدادی به سردخانه منتقل شد.

با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرنامه دانشجویان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...