منطقه 10 برند کارآفرینی می‌شود


منطقه 10 برند کارآفرینی می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ گفت: منطقه ۱۰ می‌کوشد به عنوان برند کارآفرینی در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا شرفی درباره عملکرد مجموعه توتیای منطقه ۱۰ گفت: یکی از توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول یک دهه گذشته توجه به مسائل اقتصادی با تاکید بر توانمندی‌های داخلی و تولید ملی است. در این راستا، ایشان امسال را به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

شهردار منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه به‌منظور تلاش برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین اجرایی‌سازی برنامه‌های شهردار تهران و اولویت‌های مدیریت شهری، رویکرد توانمندسازی شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ می‌کوشد به‌عنوان برند کارآفرینی در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران معرفی شود، اظهار کرد: به‌همین منظور، شهرداری منطقه ۱۰ در بهمن سال گذشته و همزمان با ایام دهه فجر، اقدام به افتتاح مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی (توتیا) کرد.

شرفی هدف اصلی از افتتاح و راه‌اندازی مرکز توتیا را کمک به اقتصاد شهرداری و ترویج نوین کارآفرینی برای شهروندان دانست و تصریح کرد: در مرکز توتیای منطقه ۱۰، اولین شتابدهنده مستقر و همچنین اولین خانه خلاق مستمر در شهرداری تهران در حال فعالیت است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به برنامه‌های اجرا شده و در دستورکار خانه خلاق مرکز توتیا عنوان کرد: پیاده‌راه کارآفرینی، دوره بچه‌های ثروت‌ساز، دوره معلمان آینده، همایش سه‌شنبه‌های کارآفرینی، دوره مدرسه اشتغال، طرح نذر حاج قاسم، رویداد مسابقه ایده‌پردازی، همایش کسب و کار و کارآفرینی و رونمایی از کتاب «واکسن موفقیت» از جمله برنامه‌هایی هستند تا به امروز اجرا شده یا همچنان در حال اجرا هستند.

وی در پایان، طراحی و ساخت پلتفرم محیط زیست شهرداری منطقه ۱۰، طراحی و ساخت پلتفرم همیار آموزش برای آموزش و پروش منطقه ۱۰، طراحی و ساخت پلتفرم دیار و مهر ایمان برای منطقه ۱۰، طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم ورزش ۱۰ (اطلس ورزشی منطقه ۱۰) و طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم تکیه ۱۰ را از جمله پروژه‌های هوشمندسازی خانه خلاق و نوآوری مرکز توتیا برای منطقه برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!