تشخیص سرطان از طریق لنز چشمی +عکس


تشخیص سرطان از طریق لنز چشمی +عکس

شناسایی وجود سرطان در بدن از طریق لنز تماسی و به کمک فناوری‌های نوین میسر شد.

یه گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارشی که این ماه در مجله‌ی Advanced Functional Materials منتشر شد، دانشمندان موفق شده‌اند به کمک یک "لنز تماسی" سرطان را در بدن افراد تشخیص دهند.
یانگژی ژو، مهندس زیست پزشکی "انستیتو تراساکی" در ایالت کالیفرنیا که به همراه همکارانش موفق به ساخت این لنزها شده‌اند، می‌گوید: "چیزی که ما به آن دست یافتیم، در مقایسه با تکنیک‌های فعلی تشخیص سرطان، یک فناوری بسیار شگفت‌انگیز است."
لنزهایی که ژو و همکارانش در این انستیتو ساخته‌اند، دارای قابلیت کار به عنوان "حسگرهای زیستی" هستند و می‌توانند نشانه‌های سرطان و رشد تومور درون بدن را، با بررسی اگزوزوم‌های موجود در اشک چشم تشخیص دهند.
این لنزها حاوی آنتی بادی‌هایی هستند که روی آنتی بادی دیگری که در اگزوزوم‌ها یافت می‌شود، می‌چسبند و اگر پس از ترکیب این دو آنتی بادی با هم رنگشان قرمز شود، نشان دهندی وجود سلول‌های سرطانی در بدن خواهد بود. این تغییر رنگ لنزها را هم می‌توان با چشم غیرمسلح دید و هم می‌توان آنها را برای رسیدن به نتایجی دقیق‌تر تجزیه و تحلیل کرد.
این روش نه تنها روشی "بدون درد" است که ظرف ۳۰ دقیقه انجام و نتیجه‌ی آن اعلام می‌شود، بلکه در مقایسه با آزمایش‌های دیگر از جمله آزمایش خون، بیوپسی و سی تی اسکن، احتمالا مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. به ویژه آنکه در حال حاضر بیماران مجبورند برای انجام آزمایش‌های رایج تشخیص سرطان و دریافت نتیجه‌ی آن، هزینه زیادی را صرف کنند و چندین روز منتظر بمانند.
کاربران عنوان می‌کنند این موفقیت یکی از گام‌های بزرگ و مهم در سلامت جهانیان خواهد بود چراکه به دلیل آسان و کم هزینه بودن این روش، هیچ بیماری آن را رد و یا به تعویق نمی‌اندازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج