نظارت بر کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در فروش اینترنتی


نظارت بر کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در فروش اینترنتی

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: نظارت بر عرضه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در فروش اینترنتی با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل استاندارد استان اردبیل پیش از ظهر سه‌شنبه در کمیته فنی اداره کل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: حساسیت بالای کالاهای عرضه شده در سایت‌های فروش اینترنتی اهمیت و لزوم عرضه و فروش کالاهای استاندارد در سطح استان را دوچندان کرده است.

هاشم علایی از ممنوعیت عرضه و توزیع کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی خبر داد و تصریح کرد: با تخلف فروشندگان اینترنتی، به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی گفت: در اجرای مفاد تبصره سه ماده ۱۴ و همچنین ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سایت‌های فروش اینترنتی فعال در مراکز استان‌ها باید از فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد معتبر و کد ۱۰ رقمی زیر آن هستند، خودداری کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین مزبور با فروشگاه‌های خاطی برخورد خواهد شد، افزود: به استناد بند ۱۱ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نظارت بر حسن اجرای استانداردهای اجباری کالاها و خدمات از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

علایی جرم‌انگاری فروش اینترنتی کالاهای غیراستاندارد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۵ این قانون هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی اجباری اعلام شود تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد یا بدون تأیید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اضافه کرد: مصرف‌کنندگان باید در برخورد با کالاهایی که نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی قید نشده باشد، با تلفن گویای ۱۵۱۷ و یا با شماره تلفن ۸- ۳۳۷۴۱۱۵۶ تماس گرفته و تخلف فروش را گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا