رشد 120 درصدی ترانزیت/ کارخانه های بندر امیرآباد راکد هستند


رشد 120 درصدی ترانزیت/ کارخانه های بندر امیرآباد راکد هستند

بهشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی ترانزیت در بندر گفت: این بندر در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اصل سعیدی پور عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رشد ۱۲۰ درصد ترانزیت کالا در این بندر گفت: بندرامیرآباد در حال توسعه و ساخت است و دو سال گذشته بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای سرمایه در بندر هزینه شد و امسال ۲۶۰ میلیارد تومان مصوب برای اجرای زیرساخت راه، خط ریل داخلی و ساختمان داخلی، خدمات اجتماعی و جاده رستمکلا مصوبه داریم.

وی با اظهار اینکه ۹ پروژه با هزار میلیارد تومان مصوب شده است، آن را شامل ساختمان‌مدیریت ایمنی و مدیریت بحران، ساختمان‌مرکزی داده، سالن همایش و… ذکر کرد و گفت: لایروبی از پر هزینه ترین هزینه‌های بندر است که تعریض کانال از ۶۰ به ۹۰ متر و تعمیق تا ۷ متر از جمله طرح‌ها است.

وی برج کنترل جدید را برای بندر لازم دانست و گفت: برج کنترل فعلی برای ۲۰ سال گذشته است و فضا و ارتفاع جوابگو نیست و برج کنترل بندر نکا باید اجرایی شود و طرحی برای توسعه داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با عنوان اینکه برای توسعه بندر، بخش‌های مختلف به بخش خصوصی واگذار می‌شود گفت. در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق بوده‌ایم اما چالشی در سرمایه‌گذاری داریم و کارخانجاتی از گذشته آمدند که تولیدی هستند و جای شأن در شهرک صنعتی است و باید جابجا می‌شدند زیرا خدمات صادرات و واردات با ما است و ۱۲۰ هکتار در اختیار کارخانجاتی است که خوابیده است.

سعیدی پور یادآور شد: به عنوان نمونه فولاد دماوند هفت سال خوابیده و راکد است زیرا واردات شمش از خارج محدود شد و ام دی اف و کارخانه چوب هم به دلیل اینکه چوب با پوست اجازه ورود ندارد و کارخانه کاغذ اجازه ورود خمیر ندارد و تنها با یک خط تولید فعال است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای اسکله رورو ریلی در حال تکمیل است و در بندر ۷۶ درصد رشد عملکرد داریم و اولین تجربه ساخت در کشور است و احتمال اینکه مشاوران تغییر کنند وجود دارد و با تغییر تراز آب دریا طراحی تغییر و آیتم‌ها تغییر و هزینه تغییر کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان