107 شرکت 560 محصول دانش بنیان تولید می کنند


107 شرکت 560 محصول دانش بنیان تولید می کنند

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۱۰۷ شرکت دانش بنیان در استان بیش از ۵۶۰ محصول نوآورانه و فناور تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر چهارشنبه در آئین تقدیر از شرکت‌های تعاونی برتر استان با گرامیداشت هفته دولت و تعاون اظهار داشت: در اصل ۴۴ قانون اساسی بر سه بخش اقتصادی از جمله تعاون تاکید شده است و باید فرهنگ تعاون توسعه و تعمیق یابد.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که هفت هزار و ۷۰۰ تعاونی استان دو برابر شود، گفت: همچنین تعداد اعضای تعاونی‌ها نیز باید رشد چشمگیری یابد.

وی ادامه داد: بالغ بر سه هزار روستای استان مازندران وجود دارد و سرمایه‌های خرد را در قالب تعاونی‌ها می‌توا جذب کرد تا سبب تولید بیشتر در همه عرصه‌ها شود.

خیریان پور با اظهار اینکه تعاونی‌ها در تحقق شعار سال می‌توانند نقش آفرین باشند، گفت: برای رسیدن به رشد تحقق درصدی راهی جز سرمایه گذاری بیشتر و ارتقای بهره وری نداریم و بخشی از سرمایه گذاری ها در قالب شرکت‌های تعاونی می‌تواند شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران یادآور شد: طبق دستور استاندار قرارگاه توسعه دانش بنیان در استان تشکیل شده است و کارگروهی نیز برای توسعه اقتصاد دانش بنیان شکل گرفت تا شمار شرکت‌های دانش بنیان از ۱۰۷ شرکت دوبرابر شود.

وی میزان تولید محصولات دانش بنیان را ۵۶۰ محصول ذکر کرد و بر لزوم تشکیل خانه‌های خلاق و مراکز رشد در تمام شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: میز خلاق و نوآوری در همه روستاها راه اندازی شود.

خیریان پور توسعه اقتصاد دانش بنیان را در اولویت کاری استان برشمرد و گفت: با هر دستگاهی که در این زمینه تعلل کند، برخورد می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیمه فصد و حجامت، موافقان و مخالفان چه می‌گویند