خانه های نگهداری کودکان بی سرپرست کشور به 640 مرکز افزایش یافت


خانه های نگهداری کودکان بی سرپرست کشور به 640 مرکز افزایش یافت

آمل-معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از افزایش تعداد مراکز و خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست به ۶۴۰ مرکز تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نصیری بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز نگهداری فرزندان بهشت آمل که به همت زوج خیر و مرحوم آملی (قدرت الله ولایی و همسرش عاشقان و مرحوم حسن ولایی و همسرش مرحومه سیده محترم میرزاد) در روستای سنگ بست آمل راه اندازی شد، افزود: این مراکز و خانه‌ها که با حمایت خیران حامی و بخشی هم توسط بهزیستی ایجاد شده بیش از ۹ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید به یتیم‌ها به صورت مضاعف رسیدگی کند، تصریح کرد: برای همین مهم مؤسسات خیریه با همراهی خیران و مردمی راه اندازی شده تا فرایند خدمات و کمک دهی بیشتر شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: نگاه این سازمان حمایت ویژه از راه اندازی خانه‌های حمایتی برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست همانند اقدام خیرخواهانه زوج مرحومه ولایی و همسرش عاشقان است.

نصیری ادامه داد: براساس پژوهشی که انجام شده، نتایج آن نشان می‌دهد میزان پختگی و مسئولیت پذیری فرزندان زیرپوشش خدمات حمایتی بهزیستی بیشتر از دیگر فرزندان بوده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سیاست‌های این سازمان فرزندان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اولویت باز پیوند به خانواده خودشان است افزود: در عدم امکان باز پیوند به خانواده، تحویل فرزندان به اقوام که امکان نگهداری فرزندان را دارند، است.

نصیری افزود: خانواده‌های جایگزین الگوی دوم است و در صورت نبود شرایط مراکز نگهداری و خانه‌های بهزیستی است که درحال حاضر ۶۴۰ مرکز فعال است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403