محور خوی-حمزیان-چایپاره تعریض می‌شود


محور خوی-حمزیان-چایپاره تعریض می‌شود

ارومیه - نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: محور خوی-حمزیان-چایپاره با اختصاص اعتبار ملی تعریض می‌شود.

عادل نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به علاقه مردم به استفاده از جاده غیر رسمی خوی-حمزیان-چایپاره اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته، این جاده بسیار مهم در ردیف اعتبار ملی قرار گرفته و به زودی تعریض می‌شود.

وی افزود: محور خوی-حمزیان-چایپاره یکی از جاده‌های استراتژیک بوده که به موازات جاده بازرگان-خوی می‌تواند ایفای نقش کرده و در شرایط سخت و بحرانی از دیدگاه پدافند غیرعامل، یکی ازجاده‌های امن و مطلوب به‌شمار می‌آید.

نماینده مردم خوی و چایپاره با اشاره به مزایای محور خوی-حمزیان-چایپاره بیان کرد: این محور فاصله خوی تا بازرگان را حدود ۵۰ کیلومتر کاهش می‌دهد و از همین‌رو می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و مردم هم به‌دلیل کوتاهی مسافت، علاقه زیادی برای سفر از این محور دارند.

نجف‌زاده با بیان آخرین جزئیات این محور استراتژیک تصریح کرد: در سال اخیر و با تلاش‌های شبانه‌روزی توانستیم که نظر مساعد وزیر راه را جلب کرده و در کمیسیون‌های تخصصی وزارت راه، ماده ۲۳ اعطای ردیف اعتبار ملی به این پروژه مصوب شده و هفته قبل رسماً به سازمان برنامه‌وبوجه ابلاغ شد.

وی با انتقاد از پیشرفت کند تعریض محور خوی-حمزیان-چایپاره در سال‌های گذشته اظهار کرد: این محور قبلاً در ردیف اعتبار استانی قرار داشت که با توجه به کمبود بودجه و بخصوص در ردیف عمرانی، حدود دو کیلومتر تعریض شده بود که امیدواریم ان‌شاء‌الله با قرار گرفتن در ردیف اعتبار ملی، این جاده استراتژیک به‌زودی تعریض و به اتمام برسد.

شایان ذکر است که محور خوی-حمزیان-چایپاره به‌دلیل نزدیکی به دو شهر خوی و چایپاره و همچنین قرار گرفتن روستاهای بسیار زیادی در این مسیر و نیز تکیه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) در آنکه یک مکان تقریحی-گردشگری است، این محور به‌طور گسترده مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد که به‌دلیل وجود پیچ‌های خطرناک و نیز عرض کم، مستلزم توجه جدی مسئولین به این محور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان