ماموریت به بازرس کل یزدبرای بررسی نحوه هزینه‌کرد حقوق دولتی معادن


ماموریت به بازرس کل یزدبرای بررسی نحوه هزینه‌کرد حقوق دولتی معادن

یزد- رئیس سازمان بازرسی کل کشور بازرس کل استان یزد را مامور کرد که به صورت ویژه به موضوع حقوق دولتی وصول شده از معادن و هزینه کرد آن در شهرستان‌ها ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بافق ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه ریاست قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی و بر اساس سند تحول قوه قضاییه برنامه های جدی را در دستور کار دارد که از جمله این برنامه ها حضور در میان مردم و سفرهای استانی و استماع اظهارات و بیانات مردم و مشاهده مشکلات و تصمیم گیری در خود استان است؛ بیان کرد:

در این سفرها حسب دستور رئیس قوه قضاییه مسئولان این قوه به شهرستان ها سفر می کنند و مسائل و مشکلات هر شهرستان جمع بندی و به فراخور اختیاراتی که قوه قضاییه و سازمان های تابعه دارند تلاش می شود نسبت به رفع دغدغه ها اقدام شود.

وی به برخی از مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از موضوعات جنبه قضایی دارند و ممکن است مربوط به اطاله دادرسی، شیوه رسیدگی و یا پرونده های خاصی مانند پرونده های کثیر الشاکی باشد که نیاز است این موضوعات در جلسه ای مطرح و جمع بندی شده و به دادگستری ها ابلاغ که خارج از نوبت رسیدگی و اتخاذ تصمیم کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: برخی از تصمیمات پیرامون حسن اجرای قانون و جریان امور در دستگاه‌ها است که این مسائل نیز از سوی سازمان بازرسی، از بخش های مختلف کشور پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این سفرها مسایل متعددی مورد رسیدگی قرار می گیرد از موضوع حمایت از تولید به عنوان یکی از اولویت های مهم دستگاه قصایی یاد کرد و ادامه داد: قوه قضائیه به دنبال این است که با حکم قضایی هیچ شرکت تولیدی تعطیل نشود و چنانچه یک واحد صنعتی نیاز به حمایت قضایی داشته باشد این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و نسبت به رفع مشکل آن اقدام خواهد شد به گونه ای که در سال گذشته مشکلات یک هزار و ٤٠٠ واحد تولیدی با ورود دستگاه قضایی مرتفع گردید.

دکتر خدائیان با اشاره به اینکه مجموعه قضایی برای حمایت از تولید اشتغالزا و دانش بنیان ورود ویژه ای داشته این ورود را در رونق تولید تاثیرگذار دانست و اظهار کرد؛ طی چند مدت اخیر اقدامات بسیاری از سوی سازمان بازرسی برای حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان انجام شده و سازمان به دنبال این است که اقدامات در یک مدت مشخص به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رشد و توسعه هر استان و شهرستان بستگی به عملکرد مسئولان دارد؛ تاکید کرد: مسئولان در صف اول خدمت رسانی و رشد و توسعه هر استان هستند در این شهرستان نیز مسئولان باید همت کرده و با پیگیری ویژه و جهادی تلاش کنند مشکلات برطرف شود.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور مدیری موفق است که برنامه داشته باشد، دچار روزمرگی نشود و از حداقل امکانات بهترین استفاده را ببرد.

دکتر خدائیان در ادامه به نکات مطرح شده پیرامون بحث حقوق دولتی معادن اشاره کرد و افزود: باید پیگیری شود تا حقوق دولتی معادن در شهرستان هزینه شود، از این ضرورت دارد با ورود به این مسئله مشخص شود که از طریق برنامه و بودجه این اعتبار اختصاص پیدا کرده و بعد در شهرستان هزینه شده است یا خیر؟

دکتر خدائیان با انتقاد از اینکه در اکثر استانها مسئولان مربوطه به خوبی حقوق دولتی را پیگیری نمی کنند و یک زنجیره معیوب است که باید پیگیری شود به بازرسی استان یزد ماموریت ویژه داد که با یک بازرسی فوق العاده حقوق دولتی معادن را بررسی کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد؛ بازرسی کل استان یزد، این موضوع را در تمامی شهرستان بررسی و نتیجه را اعلام کند و اگر چنانچه مدیر و مسئولی در این حوزه کوتاهی کرده تحت پیگرد قرار گیرد.

وی در ادامه به بررسی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ماموریت رییس قوه قضاییه، اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز و ماموریتی برای نظارت و رصد اجرای مصوبات انقلاب فرهنگی در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته و از وزارتخانه ها خواسته شده تکالیف و اقدامات خود را اعلام کنند و در حال حاضر راستی آزمایی آغاز شده است.

در شورای اداری تعدادی از مسئولان شهرستان بافق مسائل و مشکلات خود را با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کردند که از جمله آن تخصیص یک درصد از درآمد معادن این شهرستان برای هزینه کرد در بافق بود که در این زمینه مسئولان خواستار توجه ویژه شدند.

پیگیری راکد ماندن پروژه ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، حفر غیرمجاز چاه‌ها نیز از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در شورای اداری شهرستان بافق با دکتر خدائیان مطرح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟