آماده رسیدگی به مسائل صنعتگران در حوزه دستگاه قضا هستیم/ ایجاد دادگاه های تخصصی باید دنبال شود


آماده رسیدگی به مسائل صنعتگران در حوزه دستگاه قضا هستیم/ ایجاد دادگاه های تخصصی باید دنبال شود

رکنا: رئیس قوه قضائیه خطاب به صنعتگران و کارآفرینان یزد از آمادگی دستگاه قضا برای رسیدگی به مسائل این بخش خبر داد و افزود: هر کجا که صنعتگران معتقدند قانون اجرا نمی شود، به قوه قضاییه و سازمان بازرسی اعلام کنید تا پیگیری لازم انجام شود.

به گزارش رکنا از یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در جمع نمایندگان صنعتگران یزدی با اشاره به برخی گلایه مندی هایی که از قوه قضاییه وجود دارد، افزود: هر کجا در رسیدگی سریع، رعایت انصاف و نگاه جامع، نقدی به دستگاه قضایی است، سایر گروه ها نیز ورود کنند؛ مثلا اصناف، قاچاقچی اصلی اجناس یا فرد متقلب ویا محتکر را معرفی کنند. همه به میدان بیایند و دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم زیرا نمی توان فقط از قوه قضاییه انتظار داشت.

وی در مورد دادگاه های تخصصی نیز بیان کرد: در برخی موارد دادگاه های تخصصی در یزد و سایر استانها داریم، اما متاسفانه نتوانسته ایم همه دادگاه ها را تخصصی کنیم که اگر همه کمک کنند، می توانیم این اتفاق را رقم بزنیم و به مشکلات مردم بهتر رسیدگی و خدمت رسانی کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای اظهار داشت: امروز به جهاتی مسئله اقتصاد مسئله اول کشور شده است بنابراین باید نسبت به همه کسانی که در مسئله اول کشور دست اندرکار هستند، اعم از زمینه ساز تا مبتکر، قانونگذار و مجری و مهمتر از همه کسی که مباشر اصلی است، جایگاه ویژه ای داشته باشد و باید جایگاه او را بازتعریف کنیم.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اقتصاد عنوان کرد: ایجاد اشتغال و بهبود شرایط در این زمینه، ارتقاء امنیت را به دنبال دارد و اگر در این بخش هزینه نکنیم، ناچار خواهیم شد در سایر زمینه ها از جمله امنیت، رفع آسیب های اجتماعی و ... هزینه کنیم. اگر امروز اشتغال و تولید را رونق دادیم، گرفتاری های اجتماعی، درگیری ها، مسائل و مشکلات خانوادگی، طلاق و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

محسنی اژه ای تاکید کرد: به طور قطع یک کشور ثروتمند برای کل کشور بهتر است و اگر کشور فقیر شد، کل کشور ضرر می کنند و اگر یک کشور و اقتصاد آن ضعیف و درآمد و تولید کم شد و فقر افزایش یافت، همه افراد جامعه متضرر می شوند.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم هر مقدار از موضوعاتی که در جامعه می شود به صورت شورایی و ریش سفیدی و مذاکره حل کنیم، به طور قطع آثار مثبت آن بیشتر است و هزینه و زمان کمتری می برد و اکثرا خیر و برکتی که در صلح و سازش است، در حکم دستگاه قضایی نیست.

سمیه گلابگیریان/ یزد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تندی غذا با این خوراکی‌ها بگیرید