تمام مسئولان بدهکار مردم هستند/باید پاسخگوی وجدان خود باشیم


تمام مسئولان بدهکار مردم هستند/باید پاسخگوی وجدان خود باشیم

یزد- رئیس قوه قضاییه گفت: مردم پای نظام، سنگ تمام گذاشته اما آیا ما نیز برای مردم سنگ تمام گذاشته ایم یا نه و اگر شبانه روز هم تلاش کنیم باز هم بدهکار مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد خطاب به مسئولان و نمایندگان استان یزد اظهار داشت: مردم متدین، شهیدپرور و صبور یزد که در چندین دهه در جهت استقرار این نظام و عزت این کشور فداکاری کردند و امروز هم کماکان با وجود همه مشکلاتشان تلاش می کنند، شایسته خدمت بی منت هستند و اگر این فرصت را برای خدمت دادن به این مردم و این کشور از دست بدهیم، اولین کسی که مغبون است، خود ما هستیم و باید به وجدان خود، به تاریخ و به خدا باید جواب بدهیم.

وی افزود: مردم سنگ تمام گذاشته اما آیا ما نیز برای مردم سنگ تمام گذاشته ایم یا نه و اگر شبانه روز هم تلاش کنیم باز هم بدهکار مردم هستیم.

محسنی اژه ای با اشاره به مشکلات استان یزد بیان کرد: مشکل آب نه تنها مشکل یزد بلکه مشکل تمام کشور است اما باید برای آن برنامه ریزی شود به عنوان نمونه اکنون برای بهره برداری و مطالعه آبهای ژرف اعتبار گذاشته شده و در برخی استانها نیز عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از آب دریا نیز عملیاتی شده است، افزود: با این وجود مدیریت آب بسیار مهم است و قوه قضاییه نیز برای انتقال آب هر کجا لازم باشد در کنار دولت است.

رئیس قوه قصاییه ادامه داد: برای اینکه هم توسعه اتفاق بیفتد، هم معدن، صنعت و کشاورزی به نتیجه مطلوب برسند و هم محیط زیست آسیب نبیند، نیاز به یک هماهنگی بین دستگاه های مختلف دارد.

محسنی اژه ای عنوان کرد: تعارضاتی که وجود دارد، باید برطرف شود و امور باید به وقت انجام شود تا بعدها اقدامات هر چند قانونی، سبب متضرر شدن مردم نشود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این تعارض ها باید توسط مسئولان برطرف شود و اگر متولیان زمین، آب، خاک و سایر مجوزها با هم هماهنگ باشد، شاهد تخریب بناها، یا صدور جواز توسط یک دستگاه و شکایت توسط دستگاه دیگر نخواهیم بود.

محسنی اژه ای تصریح کرد: ضرورت هماهنگی دستگاه ها در تمامی استانها از جمله استان یزد به شدت احساس می شود و اکنون نیز در این جلسه همه مسئولان حضور دارند بنابراین این موضوع را مدنظر خود قرار دهند تا سبب متضرر شدن مردم و سرمایه گذاران نشوند که البته این موضوع در مورد درخواست ها از مرکز و پایتخت نیز صدق می کند.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان استان با هم هماهنگ باشند، بسیاری از مسائل استان را می تواند در درون استان حل کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبودهایی که دستگاه قضایی در زمینه نیرو، قاضی، اماکن و … وجود دارد، اظهار داشت: این موارد را بررسی می کنیم و به هر مقدار که ممکن باشد و بتوانیم تخصیص دهیم، انجام خواهیم داد اما از مجموعه دولت در استان یزد نیز تقاضا داریم که دستگاه قضایی را کمک کند.

محسنی اژه ای تاکید کرد: برخی کمبودها مربوط به استان است بنابراین کمبودهای مکانی و تجهیزاتی را حمایت کنند و نمایندگان مجلس نیز این موارد را مدنظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: مسائل فرهنگی امروز از مسائل مهم کشور است و باید از همه ظرفیت های فرهنگی کشور استفاده شود اما مسائل فرهنگی را به طور عمده باید با اقدامات اثباتی انجام داد و اقدامات سلبی همه جا جواب نمی دهد.

محسنی اژه ای بیان کرد: یکی از مشکلات یزد، مسائل بافت شهری است و بخش قابل توجهی از شهر و استان یزد، محدوده میراث فرهنگی است و در دنیا فقط پنج شهر وجود دارد که ثبت جهانی شده و یکی از آنها یزد است اما باید ضمن حفظ شهر تاریخی، راهی برای معذوریت های تاریخی مردم پیدا کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که در این مسئله در سراسر کشور و به شکل ویژه در یزد همکاری و تعامل داشته باشد اما برخی از این موارد را دولت باید کمک کند تا معذورات مردم کم شود.

وی تصریح کرد: هر مقدار اختیاری که رئیس کل دادگستری استان یزد بخواهد و من بتوانم تفویض کنم، این اختیارات را برای رفع مشکلات بافت تاریخی به ایشان خواهم داد.

محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس استان یزد مبنی بر اینکه مردم حس می کنند برخی از مختلسان آزاد هستند، گفت: اگر نمونه دارید که مختلسی آزاد است، اعلام کنید اما اینکه می گویند چرا مرخصی آمده، قابل قبول نیست زیرا آنها نیز مانند سایر محکومان می توانند به مرخصی بروند اما چون چهره آنها شاخص است، به چشم همه می آیند.

خبر تکمیل می شود....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها