قاسمی: با نفوذ روس‌ها، اتحادیه جهانی و IOC مدال طلای من اشتراکی شد/ شاهد پیگیری کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی بودم


قاسمی: با نفوذ روس‌ها، اتحادیه جهانی و IOC مدال طلای من اشتراکی شد/ شاهد پیگیری کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی بودم

قهرمان کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن در مورد شائبه‌هایی که پیش از این در خصوص دریافت مدال طلای المپیکش پیش آمده بود، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کمیل قاسمی روز گذشته (پنجشنبه) بعد از طی پروسه‌ای طولانی سرانجام مدال طلای المپیکش را از سیدرضا صالحی‌امیری دریافت کرد.

در این مراسم که در حضور رؤسای سابق و جدید کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حسن رنگرز مدیرکل ورزش استان مازندران و اعضای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد، کمیل قاسمی 10 سال بعد از المپیک 2012 لندن، مدال طلای سنگین وزن کشتی آزاد این رقابت‌ها را که به دلیل دوپینگ از آرتور تایمازوف گرفته شد و به طور مشترک به او و بلال ماخوف روس رسید، دریافت کرد. قاسمی پرافتخارترین سنگین‌وزن تاریخ کشتی ایران است که یک طلا و یک نقره المپیک در کارنامه‌اش دارد.

او که از سال گذشته در کامبوج کار مربیگری را آغاز کرده است، در مورد حسی که روی سکوی نمادین المپیک در مراسم روز گذشته تجربه کرد، به تسنیم گفت: قطعا آن لذتی که آدم در کوران مسابقات دارد را نمی‌تواند خارج از آن فضا تجربه کند اما مدال طلای المپیک چیزی است که هر ورزشکاری آرزویش را دارد. درست است که سال‌ها گذشته اما لذت خودش را دارد.

* بعد از 3 سال طلا توانستیم مدال المپیک را بگیریم
وی در مورد حاشیه‌هایی که پیش از این درخصوص اختصاص مدال طلای المپیک به قاسمی ایجاد شده و برخی عنوان کرده بودند که فدراسیون کشتی ایران مانع از این امر شده است، خاطرنشان کرد: اتحادیه جهانی کشتی و خصوصا فدراسیون کشتی روسیه به خاطر شرایطی که وجود داشت، به نوعی ممانعت می‌کردند و این شائبه هم به وجود آمده بود که سهل‌انگاری در این زمینه صورت گرفته اما درواقع هم کمیته ملی المپیک و هم فدراسیون کشتی به جد پیگیر این قضیه بودند و خودم شاهد بودم. بعد از فکر کنم 3 سال دعوا با آن طرف توانستیم این مدال را بگیریم.

* شاید اگر در ایام محرومیت روس‌ها موضوع مدال مطرح می‌شد، تنهایی طلا می‌گرفتم
با اینکه بلال ماخوف پیش از مثبت شدن دوپینگ حریف گرجی‌، برنزش به نقره المپیک تبدیل شده بود و منطقی نبود که با دوپینگ آرتور تایمازوف که در نیمه‌نهایی این وزن کمیل قاسمی را شکست داده بود، او باز هم یک رده دیگر بالاتر آمده و به طور مشترک با کشتی‌گیر کشورمان صاحب نشان طلا شود. کمیل قاسمی در این رابطه گفت: حالا آن چیزی که خودشان داشتند باید تنها به من می‌رسید و همانطور که گفتم نفوذ روس‌ها و اتحادیه جهانی کشتی و از آن طرف هم کمیته بین‌المللی المپیک باعث شد این مدال به روسیه هم برسد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که اگر پروسه دوپینگ و تغییر رنگ مدال‌ها در ایام محرومیت روس‌ها رخ می‌داد شاید این مدال اشتراکی نمی‌شد، تاکید کرد: به نظر من هم بی‌تاثیر نبود و این اتفاقات اگر این دوره بود نفودشان کمتر بود و قطعا شاید به تنهایی این مدال را می‌گرفتم.

* تا سال آینده با کامبوج قرارداد دارم
دارنده مدال نقره سال 2914 جهان درباره همکاری‌اش با فدراسیون کشتی کامبوج گفت: فعلا با کامبوج همکاری می‌کنم، برای اردویی دوماهه به ایران آمدیم. با تیم کامبوج در جویبار تمرین می‌کنیم. با فدراسیون کشتی این کشور همکاری می‌کنم، قراردادم تا سال آینده است.

وی در مورد اینکه آیا از این تیم استعدادی به کشتی معرفی خواهد شد، افزود: داریم کار می‌کنیم ببینیم در آینده چه می‌شود.

* در مورد تیم ملی‌ صحبت‌هایی شده، بعد از مسابقات جهانی ببینیم چه می‌شود
دارنده چندین مدال طلای جام‌جهانی کشتی آزاد در خصوص اینکه آیا قصد ادامه دادن مربیگری را دارد و پیشنهاد دوباره‌ای از تیم ملی دریافت کرده است؟، صحبت‌هایی انجام شده و ان‌شاءاله امسال مسابقات جهانی به اتمام برسد. تیم شرایطش از همه نظر خوب است، صحبت‌هایی شده و باید دید بعد از جهانی چه پیش می‌آید.

قهرمان مازندرانی کشتی در رابطه با مسابقات جهانی 2022 بلگراد عنوان کرد: بچه‌ها را دیدم شرایط خوبی داشتند، طبق صحبتی که با آنها داشتم آسیب‌دیدگی هم نداشتند و الان هم روزهای آخر تمرین است. به نظر من که شرایط خوبی دارند و اگر اتفاق خاصی پیش نیاید می‌توانند نتایج سال گذشته و یا حتی بهتر از آن را به دست بیاورند.

* می‌شود امسال روی طلای سنگین‌ وزن حساب کرد
وی در مورد وضعیت سنگین‌وزن کشتی آزاد که پرمدعی به نظر می‌رسد، گفت: دراین سال‌ها سنگین وزن ما خالی نبوده، چه زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم و چه بعد از ما، جوان‌هایی آمدند که می‌شود روی‎شان حساب کرد و همه‌شان هم باانگیزه‌اند. امیرحسین زارع که خودش را ثابت کرده و به عنوان قهرمان جهان در این وزن تثبیت شده است، دنباله‌روی او هم بچه‌های دیگر هستند، امیررضا معصومی و بقیه، من فکر می‌کنم الان شرایط در سنگین‌وزن خوب است. به نظر من امسال می‌شود روی طلای سنگین‌ وزن‌مان حساب کرد.

* پتریاشویلی و آکگول بهتر از گذشته نمی‌شوند اما زارع پخته‌تر و بهتر می‌شود
قاسمی در خصوص اینکه سال گذشته زارع در شرایطی دو رقیب دیرینه‌اش را در قهرمانی جهان شکست داد که مسابقات در فاصله دو ماه بعد از المپیک برگزار می‌شد، آیا امسال هم زارع می‌تواند طاها آکگول و گنو پتریاشویلی را شکست دهد؟ اظهار داشت: به نظر من شرایط امیرحسین بهتر از طاها و پتریاشویلی است. او هر چه که رو به جلو می‌رود شرایطش بهتر می‌شود. درست است که از آنها هم سن و سالی گذشته و هر سالی که می‌گذرد قطعا شرایط آنها بهتر از گذشته نمی‌شود و این پوئن مثبت برای امیرحسین است که در سن و سال خوبی به سر می‌رود، رو به جلو و سال به سال پخته‌تر و بهتر می‌شود. اگر اتفاق خاصی پیش نیاید امیرحسین می‌تواند مدالش را تکرار کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی