9000 کلاس درس جدید مهرماه امسال افتتاح می‌شود


9000 کلاس درس جدید مهرماه امسال افتتاح می‌شود

وزیر آموزش و پرورش آذربایجان غربی از آماده بهره برداری شدن ۹ هزار کلاس درس جدید تا مهر ماه امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف نوری عصر پنجشنبه در آئین افتتاح مجتمع آموزشی، تربیتی و فرهنگی ابوتراب خوی اظهار کرد: این تعداد کلاس جدید تا پایان امسال به بیش از ۱۴ هزار کلاس خواهد رسید و رسد خوبی در توسعه فضاهای آموزشی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی کشور از ۱۲ میلیون به ۲۶ میلیون در سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش برای تأمین فضاهای لازم نیاز بیشتری به اعتبارات و کمک‌های خیران دارد.

نوری با بیان اینکه مردمی سازی و واگذاری آنها به مردم یکی از راهبردهای مهم دولت در اداره امور است، افزود: از ظرفیت گروه‌های مردمی باید در راستای مردمی سازی کارها و امور استفاده کرد که در این راستا باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دارالقرآن‌ها نیز استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکاری و مشارکت خیرین در مدرسه سازی یکی از مصادیق مهم مردمی سازی امور و کارهاست‌، عنوان کرد: لازم است به مردم و حتی به نوجوانان و جوانان مسؤولیت داد و انحصار انجام امور نباید در دست دولت باشد.

وی با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر مؤدب به آداب اسلامی و متخلق به اخلاق الهی بودند و بر اصول تربیتی تسلط داشتند، اضافه کرد: این ۲ نفر افراد منحصر بفردی بودند که نظریه و اندیشه در آموزش و پرورش داشتند و توانستند نهادی به اسم امور تربیتی برای ما به یادگار بگذارند.

نوری با بیان اینکه مجتمع آموزشی، فرهنگی و تربیتی ابو تراب خوی کار فاخری است، افزود: مدارس احداث شده توسط خیرین انسان را به یاد آیه هفت سوره انسان می‌اندازد و این موضوع مهم است که خیرین مدرسه ساز مصداق این آیه هستند.

وی با بیان اینکه تربیت انسان‌هایی مؤدب به اداب اسلامی در این مدارس بسیار مهم است، ادامه داد: تربیت براساس مکتب اسلامی، قرآنی و منطبق با ساحت‌های ۶ گانه تربیتی همواره باید مد نظر باشد تا افرادی با عمل صالح و منطبق با ساحت اعتقادی و اخلاقی و سایر ابعاد ۶ گانه پرورش یابند.

نوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و عرصه‌های علمی انقلاب اسلامی بیان کرد: شهید تهرانی مقدم اختراعات بسیاری دارد و مانند ایشان و در حوزه اداره حکومت شهید بهشتی را داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان و کودکان و نوجوانان باید با هنر و زیبایی شناختی الفت داشته باشند، گفت: در ساحت زیستی و بدنی کودکان و نوجوانان علاوه بر اینکه لازم است حافظ منافع زیستی نسل آینده باشند باید به پرورش قوا و روح و روان خود از نظر تربیتی بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در ساحت اقتصادی و حرفه‌ای نیز هر فارغ التحصیلی باید یک حرفه بداند و ملت و کشورش را دوست داشته باشد و برای مرز و بوم خود کار کند.

وی با بیان اینکه کشور تبدیل به یک کارگاهی شده که اگر کارهای عمرانی آغاز و انجام شود سه هزار شغل ایجاد می‌شود، بیان کرد: هنرستان‌های استان باید تقویت شوند و نسبت به پذیرش و جذب حرفه آموزان نوجوان تلاش کنند.

نوری با اشاره به اینکه در زمینه رتبه بندی مجلس و شورای نگهبان در کنار آموزش و پرورش بودند، اضافه کرد: همگرایی و همکاری بین قوا بسیار زیاد شده است و باید از این شرایط برای تقویت آموزش و پرورش و رفع مشکلات استفاده کرد.

وی اظهار کرد: تغذیه دانش آموزان مناطق محروم و مسابقات و برخی برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و آموزشی که سال‌ها تعطیل شده بود، در حال انجام و از سرگیری دوباره هستند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید سعی کنیم دانش آموزان استان از فضاهای فرسوده بیرون بیایند و تجهیزات خوبی وارد استان شود و خرید تجهیزات در حال انجام است.

وی اظهار کرد: ۷۷.۵ درصد رتبه‌های کنکوری از مدارس دولتی هستند و از ۱۰ نفر اول تجربی که سخت‌ترین و دشوارترین گروه آزمایشی است، ۲ نفر از این استان بودند.

نوری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۲۵ هزار نفر پارسال تعیین تکلیف شدند و امسال احکام آنان مشخص شد و ۳۴ هزار نفر هم استخدام شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مجوز جذب یکهزار و ۳۰۰ نفر هیأت علمی برای دانشگاه فرهنگیان اخذ شده درحالی‌که ۸۰۰ نفر تعداد هیئت علمی این دانشگاه بود.

در ادامه این مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد آموزشگاه غیرانتفاعی عام المنفعه بوتراب شهرستان خوی توسط احمد محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و میرناصر محمدسیدی مؤسس خیره عترت بوتراب این شهرستان امضا شد.

تجلیل از خیرین مدرسه ساز، تجلیل از میرناصر سیدی خیر و کارفرمای مجتمع آموزشی تربیتی و فرهنگی بوتراب، تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری امسال در خوی از برنامه‌های دیگر این آئین بود.

افتتاح مدرسه شش کلاسه سالم خویی توسط وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این آئین انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟