یک لغزش تا سقوط فدراسیون فوتبال


یک لغزش تا سقوط فدراسیون فوتبال

خداداد عزیزی گفت: اگر کی روش بیاید و نتیجه نگیرد کار فدراسیون فوتبال تمام می شود.

خداداد عزیزی درباره مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران، اظهار داشت: برای اولین بار جام جهانی وارد ایران شد و یک جذابیتی برای ما فوتبالیست ها داشت و مراسم خوبی بود. مقداری ناهماهنگی در انتها اتفاق افتاد و جواد خیابانی بر گردن گرفت. فدراسیون و شهرداری یک سری برنامه ها برای این کاپ داشتند که نماینده فیفا قبول نکرد و قرار شد در سالن با شیشه رونمایی شود و کسی نمی توانست کاپ را لمس کند. حالا فیفا دلایلی دارد. آخر مراسم همه بالا آمدند و با کاپ عکس گرفتند. درباره تیم ملی باید بگویم ویچ ها برای ایران کار بزرگی نکردند. حالا هم اگر قرار به آمدن کی روش با این همه مخالفت باشد اگر او نتیجه نگیرد کار فدراسیون فوتبال تمام است اما تاج باهوش تر از این است که او را برگرداند.
وی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: ایراد کلی به چرخش و عوض شدن مدیریت فدراسیون فوتبال می گیرم. اساسنامه ما درباره انتخاب رئیس فدراسیون غلط است. از ۸۰ نفر اعضای مجمع نزدیک به ۶۵ نفر غیرفوتبالی هستند اما حق رای دارند اما یک تعداد محدودی فوتبالی هستند. آن چیزی که جای سوال دارد نوع رای دادن افراد در مجمع است. چرا رای مخفی می دهند. هر نفری به ۳ نفر رای دادند و انگار ۲۷۰ رای بود و رو نمی کردند و این مخفی بازی پدر فوتبال ما را در می آورد.
عزیزی ادامه داد: رای مخفی نباشد، مافیا هم شکل نمی گیرد. بزرگ ترین معضل در انتخابات فدراسیون ساختار مجمع و دیگر آنکه تعداد زیادی غیرفوتبالی هستند که رای می دهند. در مراسم رونمایی از کاپ تعداد زیادی از پیشکسوتان فوتبال آمده بودند و چرا اینها نباید رای دهند. روسای استان ها کجا فوتبال بازی کردند که باید رای دهند و کارشناسی کنند. ۳۳ روسای هیات های استان ها را چه کسی انتخاب می کند و طبیعتا رییس فدراسیون فوتبال و همان ها به تاج رای می دهند و این همان موضوع مافیاست.
وی یادآور شد: ساختار غلط باعث می شود که زد و بند در انتخابات رخ دهد. ۱۶ روسای باشگاه ها عضو مجمع هستند و چه نقشی در انتخابات دارند و چرا مربیان رای نمی دهند. تعداد رای دهندگان فوتبالی یک پنجم هم نیست. احسان اصولی گفت که کامرانی فر خلاف قانون عمل کرد و نمی توانست به یکباره لغو کند و ما مجبور شدیم جلسه برگزار کنیم تا مجمع برگزار شود اما مردم معتقدند که این انتخابات مهندسی شده است. نمی توان با مردم بازی کرد.
وی ادامه داد: سه نفر تایید صلاحیت می شوند و مجمع تصمیم می گیرد، یک کمیته بدوی هم این وسط سبز می شود و این کمیته بدوی در دوران تاج بود. اینجا همه چیز درهم است. در نتیجه هیچوقت این وسط اتفاق جذابی نمی افتد. فوتبال ما همواره دست یک عده است. در انتخابات قبلی علی کریمی شرکت کرد اما چه شد؟ اگر رای مخفی نباشد، کسی نمی تواند با فردی ببندد و راه فساد بسته می شود.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال عنوان کرد: کامرانی فر نمی توانست برنامه انتخاباتی را لغو کند و مجمع برگزار شد و این آقایان در مجمع رای دادند. الان باید با این موضوع کنار بیاییم زیرا سه ماه تا جام جهانی وقت داریم و باید به تیم ملی کمک کنیم تا در جام جهانی نتیجه بگیرد.
عزیزی درباره وضعیت تیم ملی گفت: رونالدو و مسی را به ایران بیاورید هرگز در مجمع فدراسیون فوتبال رای نمی آورند. زیرا اساسنامه مشکل دارد. حبیبی می گوید اساسنامه درست است چون جزوی از کمیته بدوی است. وقتی علی کریمی کاندید شد من اولین نفر بودم که از او حمایت کردم. حتی به وی گفتم که به تو رای نمی دهند و شرکت نکند و می داند که مافیا هست و کریمی گفت شرکت می کنم تا از این به بعد فوتبالی ها سرکار بیایند.
وی افز کود: حتی به کریمی گفتم باید با اعضای مجمع لابی کند اما اعضا گفتند وی به حرف ما گوش نمی دهد چرا باید با او لابی کنیم. برای انتخاب یک رئیس فوتبالی باید یک فوتبالی رای دهد. صندلی مدیران لرزان است. حرف های حبیبی من را قانع نمی کرد و می گفت کامرانی فر هم حق داشت هم نداشت. اهالی فوتبال اهل تعارف نیستند زیرا نگران فوتبال هستند. فوتبال ما الان غیر فوتبالی است و اگر ما به مجمع ورود کنیم ضایع می شویم.
حبیبی حقوقدان فوتبال و عضو علی البدل کمیته بدوی گفت: از روزی که روی موضع خود و مخالفت با یکی از کاندیدا ایستادم بحث علی البدل بودن من مطرح شد. اگر علی البدل بودم چرا امضای من را پای صورت جلسه ها می خواستید. چرا به من زنگ می زنند برای رد یا تائید کردن صلاحیت نامزدها.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)