شکرانه مسئولیت «خدمت به مردم» است/ ضرورت حضور مسئولان در جامعه


شکرانه مسئولیت «خدمت به مردم» است/ ضرورت حضور مسئولان در جامعه

آرادان- امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه مسئولیت یک نعمت، و شکرانه آن خدمت به مردم، گفت: مسئولان باید در بین مردم باشند تا بدون واسطه حرف‌ها و نیازهای آن‌ها را بشنوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن غائبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان دولتی به نکاتی پرداختند که بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: حضور در بین مردم فعل پسندیده‌ای بود که علی رغم اینکه برخی از تعدد این حضورها در بین مردم ایراد می‌گرفتند، معظم له از دولت در این زمینه تقدیر کردند چرا که حضور در بین مردم، اقدام پسندیده‌ای است.

وی با بیان اینکه مردم انقلاب کردند تا بالاترین مقام اجرایی کشور به راحتی در کنارشان و در دسترس شأن باشد تا بدون لکنت و بی واسطه بتوانند با او صحبت کنند، افزود: این موضوع باید برای همه مسئولان درس باشد تا مردم بتوانند مشکلات شأن را بیان کنند. متأسفانه برخی مسئولان وجود دارند که مقام بسیار پایین‌تری دارند اما مردم می‌ترسند که با او صحبت کنند.

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه مسئولان باید به گونه‌ای رفتار کنند که مردم حس نزدیکی به او داشته باشند، بیان کرد: مردم باید حس کنند که مسئولان خادم شأن هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این اقدام به مثابه یکی از موفقیت‌های دولت یاد کردند البته این بیان، تذکری نیز به برخی مسئولان ما بود تا من بعد بتوانند حضور در بین مردم آن هم بدون واسطه را مد نظر قرار دهند.

غائبی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم این است که هیچ مدیری نمی‌گوید من اختیاری برای کار کردن ندارم چرا که در دولت قبل حتی رئیس جمهور بارها بیان می‌کرد که برخی امور در حیطه اختیارات من نیست اما در دولت سیزدهم این حرف‌ها شنیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جوان گرایی از دیگر موضوعاتی بود که در زمره توفیقات دولت سیزدهم محسوب می‌شود، افزود: در کنار تقدیر از دولت، رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه‌هایی را نیز داشتند که یکی از مهمترین آنها، شکرگزاری درباره نعمت کار کردن و خدمت رسانی به مردم است. همانطور که معظم له تاکید کردند، پست و مقام در نظام اسلامی، پله ترقی و پرش نیست بلکه شانی برای خدمت رسانی به مردم محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه مسئولیت نعمت است و شکرانه آن، خدمت به مردم، ابراز داشت: این توصیه را همه مسئولان باید آویزه گوش خودشان کنند تا خدمت‌ها بی منت باشد. توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که مسئولان اقدامات را با نیت انجام دهند چرا که خدمت‌گزاری هم نیت می‌خواهد.

غائبی با بیان اینکه برخی خدمات است که کفار و مستکبران در کشورهای غربی حتی بهتر از آن را هم به مردمشان ارائه می‌کنند اما آنها نیت خدایی طبیعتاً ندارند و نیتشان سلطه‌جویی محسوب می‌شود، گفت: خدمت در کشورهای غربی به نیت سلطه مردم است و اگر کاری برای مردم می‌شود، برای آن است که مردم در مشت مسئولان باشد لذا در جامعه اسلامی این چنین نیست و مسئولان حتی در بدو ورود جلسات باید نیت کنند تا مشکلات مردم را حل کنند تا خدا از آنان راضی شود.

وی با بیان اینکه باید طوری کار کرد که گویا می‌خواهیم عبادت کنیم، گفت: همانطور که برای نماز و عبادت نیت لازم است، در کار نیز باید همین گونه باشد و مدیران هر آنچه برای غیر خدمت به مردم باشد را ترک کنند از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع حضور بین مردم را نیز تاکید کردند و فرمودند که دولت مردان تلاش کنند تا این موضوع را از دست ندهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!