معرفی ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی برای تجار ارمنستان


معرفی ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی برای تجار ارمنستان

ایروان - استاندار آذربایجان شرقی در نشست تجار و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی با همتایان ارمنستانی خود، ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی این خطه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در این نشست که به عنوان یکی از برنامه‌های سفر هیأت اقتصادی ۴۵ نفری آذربایجان شرقی به ایروان برگزار شد گفت: تبریز در طول تاریخ به‌عنوان محور ارتباطی شرق و غرب مطرح بوده و برخوردار از زیرساخت‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و هوایی است.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است و در تولید محصولاتی نظیر فولاد، خودرو و قطعات جانبی، محصولات چرمی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و شیرینی و شکلات، از قطب‌های اصلی به شمار می‌رود.

استاندار خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس در مرز ایران و ارمنستان، با وجود زیرساخت‌های مناسب و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید، آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است.

خرّم با دعوت از تجار و سرمایه‌گذاران ارمنستان برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم نتیجه این نشست، توافق‌های عملیاتی و اجرایی باشد و در برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور مؤثر واقع شود.

رئیس اتحادیه تجار و صنعتگران ارمنستان هم در این نشست، ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی و همچنین نیازمندی‌های این کشور در بخش‌های مختلف را تشریح کرد و گفت: همکاری‌ها از آشنایی شروع می‌شود و قدم اول برای برقراری و توسعه روابط، آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر و به اشتراک گذاری آن‌ها در راستای تأمین نیازها است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

150 هزار کم شنوا در آذربایجان شرقی وجود دارد