چرا موسیقی «تنهاترین سردار» ماندگار شد؟/ واکاوی تیتراژ سریال


چرا موسیقی «تنهاترین سردار» ماندگار شد؟/ واکاوی تیتراژ سریال

رادیو صبا به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مستند «سرگذشت» به بررسی علت ماندگار شدن موسیقی مجموعه تلویزیونی «تنها ترین سردار» می پردازد.

انسیه شمس اللهی تهیه‌کننده برنامه «سرگذشت» که امشب ۱۲ شهریور روی آنتن رادیو صبا می‌رود به خبرنگار مهر گفت: یکی از آثار موسیقایی مرتبط با سوگواری روزهای ویژه شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، موسیقی سریال ماندگار «تنهاترین سردار» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده و آهنگسازی مجید انتظامی است. مجموعه‌ای که هرچند نتوانست در تراز سریالی همچون «امام علی (ع)» ظاهر شود اما قطعاً به دلیل موضوع مهم و کمتر پرداخته شده‌ای که تا آن زمان در رسانه ملی محدود به تله فیلم‌ها و آیتم‌های نمایشی بی‌کیفیت بود، توانست میان بینندگان تبدیل به یکی از سریال‌های خاطره‌ساز تلویزیون شود.

وی افزود: مستند سرگذشت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) به دنبال جواب این سوال است که «چرا موسیقی مجموعه تلویزیونی تنهاترین سردار در ذهن مخاطبان ماندگار شد؟» است و در این راستا با رضا مهدوی کارشناس و تحلیلگر موسیقی گفتگو شده است.

سریال تلویزیونی «تنهاترین سردار» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده که سال ۱۳۷۵ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت، روایت شش ماه آخر زندگی امام حسن مجتبی (ع) است که در آن ماجرای صلح حضرت با معاویه و شرایط شیعیان و حکومت اسلامی آن دوران تا لحظه شهادت غریبانه‌شان را به تصویر می‌کشد.

«سرگذشت» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌الهی و گزارشگری زهرا محسن زاده شنبه ۱۲ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه رادیویی صبا می‌رود. «سرگذشت» عنوان یکی از برنامه‌های رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به ماجراجویی می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) به بررسی موسیقی فیلم «تنهاترین سردار» می‌پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا