ارز آوری 15 میلیون دلاری صادرات محصولات تعاونی‌های خراسان جنوبی


ارز آوری 15 میلیون دلاری صادرات محصولات تعاونی‌های خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: طی یک سال گذشته صادرات محصولات تعاونی‌های خراسان جنوبی ۱۵ میلیون دلار ارزآوری برای استان داشته‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی هزار و ۱۶ تعاونی فعالیت می‌کنند که گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی، کشاورزی و مسکن دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در جای جای استان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: طی یک سال گذشته و در دولت سیزدهم ۴۲ تعاونی به مجموعه تعاونی‌های ما در استان افزوده شد.

اشرفی گفت: یکی از رویکردهای ما این است که برای ایجاد تعاونی‌ها نیازسنجی در شهرستان‌ها نیز صورت گیرد.

ایجاد ۸۱۹ فرصت شغلی در بخش تعاون

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۸۱۹ فرصت شغلی در بخش تعاون خراسان جنوبی ایجاد شده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی تعاونی‌ها ۱۵ میلیون دلار ارزآوری برای استان داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت بحث برند و برند سازی در حوزه تولیدات محصولات تعاونی بیان کرد: در حال حاضر ۳۶ تعاونی خراسان جنوبی ثبت برند را انجام داده‌اند.

اشرفی با بیان اینکه اعتقاد و باور ما بر این است که در حوزه کاری تعاونی‌ها طبق قانون باید نظارت‌های لازم نیز صورت گیرد، ادامه داد: در یک سال گذشته ۴۶۰ مورد نظارت بر تعاونی‌ها صورت گرفته است.

وی گفت: در خراسان جنوبی تعاونی‌های الگو و نمونه ملی نیز فعالیت دارند که از آنها تقدیر و تجلیل نیز به عمل آمده است.

غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۸۰۰ هزار مسکن مهر توسط بخش تعاون ساخته شد.

موفقیت تعاونی‌ها در بخش مسکن

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۳۱ هزار واحد مسکن مهر ساخته شد، گفت: خراسان جنوبی در زمینه ساخت مسکن مهر جز استان‌های برتر بود که این موضوع را با سرعت پیش برد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی بیان‌کرد: طبق سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم و با توجه به قوانین مصوب مجلس بخش زیادی از واحدهای طرح نهضت جهش تولید مسکن توسط تعاونی‌ها ساخته خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه اتاق تعاون ۶ هزار نفر را برای مسکن کارگری ساماندهی می‌کند، یادآور شد: بخشی از انبوه سازان خراسان جنوبی نیز در حوزه مسکن کار خود را شروع کرده‌اند.

وی با تأکید بر موفقیت تعاونی‌های مصرف در توزیع کالاهای مورد نیاز مردم، افزود: در زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این تعاونی‌ها بسیار موفق ظاهر شدند.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی اظهار کرد: بخش تعاون با هزینه بسیار کم اشتغال‌زایی کرده و در واقع این بخش اشتغال‌زایی کم سرمایه را پیگیری می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...