توجه جدی به مسائل پدافندی حوزه آبرسانی چهارمحال وبختیاری نشده است


توجه جدی به مسائل پدافندی حوزه آبرسانی چهارمحال وبختیاری نشده است

شهرکرد- معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: به مسائل پدافندی در حوزه آب‌رسانی چهارمحال و بختیاری توجه جدی در گذشته صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ سردار رسول رحیمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مباحث مرتبط با پدافند موضوع پیشگیری و پیش‌بینی در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: روزگاری منابع آبی فراوانی در این استان وجود داشت، اما امروز شاهد وجود بحران برای تامین آب در این استان هستیم و این مسئله دردناک است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: طرح جامع پدافند چهارمحال و بختیاری سال گذشته رونمایی شد، استاندار فعلی این استان در مسائل پدافندی کارنامه درخشانی دارد و به همه مسائل پدافندی مسلط است، با اجرای این طرح دیگر شاهد اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در حوادث نخواهیم بود، شهرکرد تنها مرکز استانی است که طرح جامع پدافندی آن به مرحله اجرا در نیامده است.

وی بیان کرد: در طرح جامع پدافندی چهارمحال و بختیاری باید وظایف هر دستگاه به‌صورت مشخص اعلام شود، تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یک درصد از بودجه دستگاه خود را به مسائل پدافندی برای مصون‌سازی زیرساخت‌ها اختصاص دهند.

رحیمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، توضیح داد: اگر به مسائل پیشگیری در این بیماری توجه می‌شد، نیازی به هزینه در مباحث درمانی نبود و نباید اجازه دهیم که عادی‌انگاری در کرونا به درمان ختم شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی در مباحث پدافندی به وظیفه خود به‌خوبی عمل کنند، نیازی به حضور استاندار در بحران‌ها برای حل مشکلات نخواهد بود، دستورالعمل نظامات کمیته‌های استانی پدافند برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی در خصوص بحران آب شهرکرد، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه چهارمحال و بختیاری در سرچشمه قرار داشت به مسائل پدافندی در حوزه آبرسانی توجه جدی در گذشته صورت نگرفت، اجرای رزمایش پدافند در حوزه آب در این استان منحصر به‌فرد بود، اجرای این خطوط پدافندی برای تامین آب شهرکرد یک ارزش افزوده محسوب می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر فوری از پرسپولیس| تکلیف پرسپولیس مشخص شد