آمادگی ایران برای فراهم کردن بستر همکاری فعالان فرهنگی ایران و روسیه


آمادگی ایران برای فراهم کردن بستر همکاری فعالان فرهنگی ایران و روسیه

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو ضمن بازدید از کتاب‌فروشی بیبلیوگلوبوس با رییس اتحادیه صنفی ناشران و کتاب‌فروشان روسیه دیدار و درباره راه‌های تبادل اطلاعات میان دو کشور ایران و روسیه گفت‌وگو کرد.

آمادگی ایران برای فراهم کردن بستر همکاری فعالان فرهنگی ایران و روسیه

به گزارش خبرنگار کتاب ایران اکونومیست، در این دیدار، یاسر احمدوند در کتاب‌فروشی بیبلیوگلوبوس روسیه، از آمادگی ایران برای فراهم کردن بستر مناسب برای همکاری فعالان فرهنگی دو کشور خبر داد و گفت: در ایران تجربه زیادی درباره کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها وجود دارد و علاقه‌مندان زیادی در این عرصه فعالیت می‌کنند. با این وجود باید به تبادل تجربیات بپردازیم و از تجربه‌های فعالان فرهنگی روسیه نیز استفاده کنیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آشنایی نزدیک با فعالیت‌های کتاب‌فروشی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. در راستای تبادل اطلاعات میان فعالان فرهنگی دو کشور حضور دو نویسنده مطرح کشورمان در روسیه از نکات قابل اشاره است و تعدادی از کتاب‌های بهناز ضرابی‌زاده و حمید حسام به زبان روسی ترجمه و منتشر شده‌است. کتاب گلستان یازدهم نوشته بهناز ضرابی‌زاده برنده نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا شده است و کتاب مهاجر سرزمین آفتاب نوشته حمید حسام مورد توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار گرفته است و بر آن تقریظ نوشته‌اند.

آمادگی ایران برای فراهم کردن بستر همکاری فعالان فرهنگی ایران و روسیه

تبادل اندیشه عامل تاثیرگذار در پایه‌ریزی فرهنگ ایران و روسیه است

در ادامه این دیدار بوریس یسنکین بیان کرد: کتاب‌فروشی بیبلیوگلوبوس یک مرکز فرهنگی چند منظوره است که به واسطه آن ادبیات بین‌الملل را به مردم کشورمان معرفی می‌کنیم و در تلاش هستیم ادبیات روسیه را به کشورهای دیگر نیز معرفی کنیم.

رییس اتحادیه صنفی ناشران و کتاب‌فروشان روسیه افزود: با استفاده از طرح جدیدی که در این کتاب‌فروشی راه‌اندازی می‌شود هر کاربر می‌تواند یک حساب کاربری در کتاب‌فروشی داشته‌باشد و با آن وارد سایت شود و به واسطه آن در همه برنامه‌های مجازی حضور داشته‌باشد. از دیگر فعالیت‌های این کتاب‌فروشی، راه‌اندازی باشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوع کودک، ادبیات، هنر و سیاست است و افراد با رویکردهای مختلف می‌توانند از این طریق با برنامه‌های ما آشنا می‌شوند.

بوریس یسنکین مهم‌ترین معضل جامعه امروز را دوری کودکان از کتاب و گذراندن وقت در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: کتاب‌فروشی برنامه متنوعی با موضوع همکاری نهادهای مختلف برای سنین مختلف برگزار می‌کند تا نسل جدید و کودکان با کتاب و جسم کتاب بیشتر آشنا شوند و آن را لمس کنند چرا که کتاب سنگ‌بنای لازم برای ساختن آینده است. تبادل اندیشه، تفکر و اطلاعات عامل تاثیرگذار در پایه‌ریزی فرهنگ ایران و روسیه است و دوستی دو کشور مهمترین ارزش است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و تا چهاردهم شهریور ماه در مرکز نمایشگاهی گوستینی دیور میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهدبود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی