باشگاه پیاده‌روی 600 هزار نفری در شهر همدان ایجاد شود


باشگاه پیاده‌روی 600 هزار نفری در شهر همدان ایجاد شود

همدان- رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان خواستار ایجاد باشگاه پیاده‌روی ۶۰۰ هزار نفری در این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر کاوسی‌امید شنبه در یکصد و نوزدهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان با تبریک کسب عنوان سوم در طرح شهر فعال توسط هیئت ورزش همگانی همدان اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که پیاده‌روی به عنوان محور کاری معرفی کرده و با ترویج این آمریکا باشگاه پیاده‌روی ۶۰۰ هزار نفری در همدان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه با نصب یک اپلیکیشن و شمارش تعداد گام‌های افراد در هر روز باشگاه ۶۰۰ هزار نفری پیاده‌روی همدان محقق می‌شود، گفت: با این کار بین شهروندان نیز رقابت ایجاد شده و هر روز یک شهروند را به عنوان نفر برتر معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان خواستار تعیین یک وقت آزاد برای سالن‌های در اختیار هیأت‌های ورزشی و بخش خصوصی به منظور استفاده همه شهروندان از این امکانات شد و بیان کرد: شهروندان در این ساعات باید بتوانند به صورت رایگان از سالن‌های ورزشی استفاده کنند.

کاوسی امید افزود: آموزش و پرورش در تمام امور خوب پای کار آمده و می‌توان از حیات مدارس نیز تا ایجاد پارک‌های دارای محیط مطلوب بانوان برای ورزش بانوان استفاده کرد.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری در اطلاع‌رسانی این اتفاق خوب، تصریح کرد: انتظار می‌رفت اطلاع‌رسانی گسترده‌تری از این موفقیت در سطح شهر شاهد باشیم که کمک به ایجاد جریانی در توسعه ورزش همگانی باشد.

کاوسی امید با بیان اینکه در دور گذشته شورا توجه به پارک‌های محلی و ایجاد فضاهای ورزشی در این پارک‌ها توجه ویژه شده بود، ادامه داد: امید است که این روند ادامه یافته و همدان به عنوان شهر ورزش در کشور سرآمد شود.

سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه ورزش‌های همگانی تدوین شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه ورزش‌های همگانی تدوین شود، اظهار کرد: ورزش همگانی و شهروندی به صورت مشخصی به شهرداری وابستگی دارد.

حمید بادامی‌نجات وجود یک سوم جمعیت استان را در شهر همدان دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای کمک به ورزش همگانی وجود دارد و اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند از طریق ارتباط بیشتر با شهرداری و جذب اعتبارات در این راستا به توسعه زیرساخت‌ها و اتمام پروژه‌های ناتمام کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه همگانی کردن ورزش یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و شوراست، بیان کرد: در صدد هستیم به وظایف خود در حوزه ورزش عمل کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان افزود: ورزش شهروندی در شهرداری فعال بود که کمرنگ شده و در بحث ورزش محلات نیز اقدامات خوبی شده بود که به منظور توسعه ورزش همگانی و شهروندی باید تداوم یابد.

۶۰ هزار نفر وابسته به ورزش همگانی در شهر همدان

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان نیز به عنوان کسب شده در طرح شهرهای فعال ایران اشاره کرد و یادآور شد: با یک هزار و ۵۸۴ شهر در این طرح توانستیم رتبه دوم را در سه آیتم شهر دوستدار ورزش، شهر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و شهر دوستدار کودک کسب کنیم.

هادی سبزواری کسب این عنوان را برندی برای استان دانست و خاطرنشان کرد: باید مثلثی بین شورا، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزش‌های همگانی به منظور ارتقا این جایگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۱ کمیته ذیل هیأت همگانی ادامه داد: این کمیته‌ها فعالیت قابل توجهی دارند و در بحث ورزش روزانه ۲۲ ایستگاه بانوان و ۱۱۴ ایستگاه آقایان در سطح شهر فعال است.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان اظهار کرد: کارهای بزرگی در هیأت انجام شده و ادعایی نداریم و تنها برای برپایی ورزش همگان و توسعه سلامت گام برمی‌داریم.

سبزواری به جمعیت بالغ بر ۶۰ هزار نفری وابسته به ورزش همگانی در شهر همدان اشاره کرد و گفت: این میزان در استان به جمعیت بالغ بر ۲۵۰ هزار نفری رسیده است و یک سوم بیمه‌های ورزشی به هیأت ورزش‌های همگانی اختصاص دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه