ثبت‌نام 41 هزار لرستانی در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین


ثبت‌نام 41 هزار لرستانی در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین

خرم‌آباد- استاندار لرستان از ثبت‌نام ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر لرستانی در سامانه «سماح» برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد اربعین لرستان با اشاره به ارائه گزارش توسط رؤسای کمیته‌های مختلف این ستاد، اظهار داشت: در این جلسه کمیته‌های اجرایی، حمل و نقل، ثبت نام و اعزام در خصوص امکانات موجود، اقلام مورد نیاز و کمک‌هایی که لازم است در اختیار مواکب قرار داده شود به ارائه گزارش پرداختند.

وی اظهار داشت: در در مراسم اربعین امسال تا کنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر از استان لرستان در سامانه «سماح» ثبت نام کرده‌اند و پوشش بیمه‌ای زائرین به مبلغ ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

استاندار لرستان با اشاره به گزارش کمیته حمل و نقل گفت: برای تردد و انتقال زائرین در مسیرهای تعیین شده هماهنگی‌های لازم برای تهیه مینی بوس و اتوبوس انجام شده است.

زیویار با تاکید بر اهمیت بهداشت و ضرورت سلامت زائرین افزود: با توجه به اینکه مواکب در مناطق مختلف راه اندازی و استقرار پیدا کرده‌اند برای ارائه خدمات پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی کانکس‌های مجهزی مستقر خواهد شد و برای خدمات دهی بهتر، استان لرستان و خوزستان آمبولانس‌هایی را در مسیر پیاده روی اربعین اعزام کرده‌اند.

وی با اشاره به گزارش کمیته‌های امداد و نجات و کمیته انتظامی گفت: تاکنون برای حدود ۵۰ هزار نفر پاسپورت صادر و یا تمدید شده است.

استاندار لرستان افزود: بنا شد کمک‌های مردمی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام پذیرد و به این ترتیب پیش بینی می‌شود عدد و رقم خوبی به صورت مردمی در اختیار مواکب قرار داده شود.

زیویار تصریح کرد: عمده کار در واقع خدمات و حمایت‌هایی است که به صورت داوطلبانه انجام می‌پذیرد و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی با همکاری داوطلبانه با ستاد اربعین استان نقش مهمی را در مهیا کردن ساز و کارهای لازم انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: ثبت نام قطعی متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱.۰۵.۲۳ تا تاریخ ۱۴۰۱.۰۶.۲۴ از طریق همین سامانه (سماح) انجام می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

60 میلیارد برای تکمیل مصلی‌ها و مساجد لرستان در نظر گرفته شده است