ارگان های دولتی بیش از یک میلیون مترمربع زمین خالی در زنجان دارند


ارگان های دولتی بیش از یک میلیون مترمربع زمین خالی در زنجان دارند

زنجان-عضو شورای اسلامی شهر زنجان، از تعیین تکلیف زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی در زنجان خبر داد و گفت: ارگان‌های دولتی یک میلیون و ۲۲۵ هزار مترمربع زمین خالی در این شهر دارند.

منصور مرادلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بیشترین زمین‌های خالی ارگان‌ها در زنجان مربوط به آموزش و پرورش است، گفت: در مجموع یک میلیون و ۲۲۵ هزار مترمربع زمین خالی در زنجان مربوط به ارگان‌های دولتی داریم که آمار همه ارگان‌ها را در این خصوص احصا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۵ هزار مترمربع از این زمین‌ها مربوط به حوزه آموزشی است که در واقع ۳۰ درصد این زمین‌ها را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۱۶۶ هزار مترمربع مربوط به فضای سبز، ۲۲۵ هزار مترمربع مربوط به کاربری مسکونی ویژه، ۸۵ هزار مترمربع زمین‌های تجاری و خدماتی، ۵۳ هزار مترمربع حوزه فرهنگی و … از مهم‌ترین عناوین این زمینه‌ها به شمار می‌رود.

مرادلو از تشکیل جلسات متعدد با نماینده عالی دولت در استان زنجان در این خصوص خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا رئیس‌جمهور به دولت تکلیف کرده است که وضعیت این زمین‌ها و اماکن مشخص شود؛ چرا که وجود چنین زمین‌هایی به زنجان آسیب وارد کرده و قوه قضائیه نیز باید در این زمینه ورود پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه امکانات و زیرساخت‌ها از گذشته تا به امروز نگاه عدالت‌محور نبوده است، خاطرنشان کرد: توسعه متوازن اولویت شورای ششم بوده و در حال انجام است.

مرادلو با یادآوری اینکه امروز پیگیر ایجاد پارک‌ها در مناطق محروم شهر زنجان هستیم، اظهار کرد: به مردم قول دادیم که توسعه را به سمت مناطق محروم سوق دهیم و توسعه متوازن را به معنای واقعی کلمه عملیاتی کرده و در این زمینه ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث خدمات شهری به دنبال ارائه بهینه این خدمات هستیم، عنوان کرد: با اعطای امتیاز به مناطق محروم، بخشی از این توازن توسعه محقق خواهد شد.

مرادلو در خصوص رویکرد شورا در زمینه المان‌های شهر زنجان نیز گفت: رویکرد المان‌سازی را در بودجه امسال دیده‌ایم اما برای سال‌های بعد این موضوع پررنگ‌تر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی