رفتار و اهدافمان در زندگی بایدباسیره امام حسین(ع)تطابق داشته باشد


رفتار و اهدافمان در زندگی بایدباسیره امام حسین(ع)تطابق داشته باشد

قم- عضو مجلس خبرگان‌ رهبری گفت: برای آنکه خودمان را در مسیر امام حسین(ع) ببینیم باید قلب، رفتار و اهداف ما با سیره و راه آن حضرت تطابق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شب شهادت امام حسن (ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: در قرآن کریم بر همراهی و اطاعت از آل الله و خداوند تاکید شده است و این ارادت و دلدادگی به ساحت سیدالشهدا (ع) موجب می‌شود تا انسان ارتباط خود را به اهل بیت (ع) که واسطه فیض الهی هستند تقویت کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از درخواست‌های عاشقان اباعبدالله که در زیارت عاشورا نیز بر آن تاکید شده است همراه بودن با حضرت آن هم در دنیا و هم در آخرت است که البته اگر انسان مطیع دستورات و اوامر الهی باشد این همراهی در همین دنیا نیز رخ می‌دهد.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه همراهی با سیدالشهدا (ع) الزاماتی دارد که به برخی از آنان در زیارت اربعین اشاره شده است افزود: برای آنکه خودمان را در مسیر امام حسین (ع) ببینیم باید قلب، رفتار و اهداف ما با سیره و راه آن حضرت تطابق داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: توصیه امام حسین (ع) به برادرشان محمد حنفیه این است که باید به گونه‌ای رفتار کرد که گویی دنیا هیچگاه نبوده است و آخرت همیشه وجود دارد.

وی ادامه داد: فرمایش امام حسین (ع) این معنا را دارد که آخرت در همین الان جاری است و وجود دارد که اگر انسان‌ها این نگاه را به زندگی داشته باشند دیگر دنبال خلاف و گناه نمی‌روند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسین (ع) مرگ را پلی از دنیا به سمت آخرت می‌دانند و بسیاری از افرادی که عاقبت بخیر شدند از جمله شهدا این نگاه را به زندگی داشتند.

حاج ابوالقاسم گفت: قلب انسان در حقیقت مرکز محبت ورزیدن و نفرت داشتن است و انسانی که می‌گوید امام حسین (ع) در قلبش جای دارد در واقع نباید محبتی از گناهان و آلودگی‌ها و دلبستگی به استکبار در وی راه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟