نرخ فرزند آوری در خراسان جنوبی 3.3 درصد افزایش یافت


نرخ فرزند آوری در خراسان جنوبی 3.3 درصد افزایش یافت

بیرجند- مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی از رشد ۳.۳ درصدی فرزند آوری در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

علیرضا مهرآور در گفت و گو با مهر با اشاره به رسالت‌ها و وظایف ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: ثبت چهار واقعاً مهم و حیاتی اعم از ازدواج، طلاق، وفات و تولد، مکانیزه کردن شناسنامه و صدور کارت هوشمند ملی بخشی از رسالت‌های ثبت احوال است.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: از اول شهریور ماه سال جاری بالغ بر ۲۰۰ خدمت هویتی به زائران حسینی (ع) خارج از نوبت ارائه شده است.

مهرآور از آمادگی تمامی ادارات ثبت احوال سراسر استان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین خبر داد و افزود: زائران که قصد تشرف به عتبات عالیات را داشته و نیاز به ارائه خدمات هویتی دارند، بدون نوبت به آنها خدمت رسانی می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: از اول شهریور ماه سال جاری تاکنون ۱۰۰ درخواست تعویض شناسنامه، ۱۹ درخواست صدور المثنی، ۵۷ مورد گواهی مشخصات و ۹ فقره درخواست کارت هوشمند ملی از زائران حسینی (ع) اخذ و به آنها رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: برای آن دسته از افرادی که شناسنامه‌های آنها گم شده هم مکاتباتی با مراجع انتظامی صورت گرفته که با دریافت گواهی مشخصات صادر شده توسط ادارات ثبت احوال برای زوار حسینی (ع)، خدمات گذرنامه به آنها ارائه شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...