روز «درهای باز مساجد» در انگلیس؛ پیوند عمیق میان ادیان


روز «درهای باز مساجد» در انگلیس؛  پیوند عمیق میان ادیان

شورای اسلامی بریتانیا روز«درهای باز مساجد» را در انگلیس برگزار کرد و درهای ۲۰۰ مسجد به روی شهروندان باز شد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: شورای اسلامی بریتانیا در اقدامی با عنوان « از مسجد من بازدید» به مدت دو روز شنبه و یکشنبه (12 و 13 شهریور ماه) روز درهای باز مساجد را در بیش از 200 مسجد انگلیس برگزار کرد.

شورای اسلامی بریتانیا این روز را ترتیب داد و نمایندگان، فعالان و شهروندان بریتانیایی از مساجد شهرهای مختلف انگلیس در این دو روز بازدید کردند و با اسلام و مسلمانان آشنا شدند.

شورای اسلامی بریتانیا این روز را به عنوان « بزرگ ترین روز باز» معرفی کرد و بیش از 200 مسجد در سراسر بریتانیا سالانه بیش از پنج سال است که درهای خود را به روی بازدید کنندگان از همه ادیان باز می کنند تا به پر کردن شکاف بین جامعه کمک کنند.

تعدادی از نهادهای جامعه مدنی، نمایندگان مجلس و سیاستمداران با دعوت از پیروان خود در شبکه های اجتماعی برای مشارکت و حضور در مساجد با عنوان روز باز مساجد در حمایت از این طرح شرکت کردند.

شورای اسلامی شهر نیز در توئیتی به بررسی سهم مساجد در حمایت از شهروندان در مواقع بحرانی به ویژه بحران کرونا پرداخت و گفت: بسیاری از مساجد به مراکز واکسیناسیون تبدیل شدند و خدمات بهداشتی نیز ارائه کردند. وی گفت: مساجد در بریتانیا بخشی از جامعه هستند.

شورای اسلامی شهر همچنین تاکید کرد که در طول بحران رو به افزایش هزینه های زندگی، بسیاری از مساجد به آشپزخانه، بانک مواد غذایی و مکان هایی تبدیل شده اند که آسیب پذیرترین گروه ها را در جوامع می توانند حمایت کنند.

همچنین هشتگی در توییتر منتشر شد و در آن شهروندان تصاویری از مشارکت خود در بازدید از مساجد را پیوست کردند و خوشحالی خود را از این تجربه ابراز کردند و دوستان خود را به شرکت دعوت کردند.

این اقدام شورای اسلامی بریتانیا با حمایت تعدادی از سیاستمداران بریتانیایی از جمله پیتر باتملی و پل اسکالی، نمایندگان پارلمان مواجه شد که تصاویری را در توییتر منتشر کردند که نشان دهنده مشارکت خود در این مراسم در داخل دو مسجد بود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)