رآکتور هسته‌ای فضایی چینی انرژی مورد نیاز ده ایستگاه فضایی را تامین می‌کند


رآکتور هسته‌ای فضایی چینی انرژی مورد نیاز ده ایستگاه فضایی را تامین می‌کند

یک رآکتور هسته‌ای جدید توسط وزارت علم و فناوری چین به ارزیابی گذاشته شده است. از این رآکتور می‌توان برای کاربردهای فضایی استفاده و با آن انرژی مورد نیاز ایستگاه‌های فضایی را تامین کرد. این رآکتور هسته‌ای تا 1 مگاوات الکتریسیته تولید...

یک رآکتور هسته‌ای جدید توسط وزارت علم و فناوری چین به ارزیابی گذاشته شده است. از این رآکتور می‌توان برای کاربردهای فضایی استفاده و با آن انرژی مورد نیاز ایستگاه‌های فضایی را تامین کرد. این رآکتور هسته‌ای تا 1 مگاوات الکتریسیته تولید می‌نماید.

چینی‌ها قصد دارند یک نیروگاه هسته‌ای فضایی درست کنند که می‌توان با آن انرژی مورد نیاز برنامه‌های فضایی بشر را تامین نمود. این نیروگاه و رآکتور هسته‌ای 1 مگاواتی توسط وزارت علم و فناوری چین به ارزیابی گذاشته شده است.

در همین رابطه بخوانید:

- چین دومین ماژول ایستگاه فضایی خود را به فضا پرتاب کرد
- برنامه فضایی چین برای پنج سال آینده اعلام شد؛ از اکتشاف در فضا تا فرستادن انسان به ماه

بسیاری از رسانه‌های چینی گزارشی از این رآکتور و ارزیابی آن منتشر کرده بودند که این گزارش‌ها پس از ساعتی از روی ورودی خبرگزاری‌ها پاک شدند. آکادمی علوم چین این رآکتور فضایی را طراحی کرده و پروژه مربوط به آن را از سال 2019 آغاز کرده است. این نیروگاه هسته‌ای قادر خواهد بود 1 مگاوات برق تولید کند.

هنوز از کاربردهای دقیقی که این رآکتور فضایی می‌تواند داشته باشد اطلاعاتی ارائه نشده، اما مقدار الکتریسیته تولید شده با آن، قادر خواهد بود چندین ایستگاه فضایی را پوشش دهد. ایستگاه فضایی بین‌المللی برای کار کردن بین 84 تا 120 کیلووات الکتریسیته مصرف می‌کند.

رآکتور هسته‌ای فضایی چینی انرژی مورد نیاز ده ایستگاه فضایی را تامین می‌کند

مدیر آزمایشگاه Tiandu چین که برای اکتشافات در اعماق فضا افتتاح شده، از رآکتورهای هسته‌ای واقع در فضا به عنوان پشتیبانی برای ماموریت‌های آینده نام برده است. از این فناوری می‌توان در ایستگاه فضایی در حال ساخت چین نیز استفاده کرد.

ایستگاه فضایی Tiangong چین برای حداقل 10 سال استفاده مفید طراحی شده که این میزان را با یک رآکتور هسته‌ای می‌توان افزایش داد. چینی‌ها قصد دارند در آینده نزدیک یک فضاپیمای هسته‌ای شبیه به وویجر را به اعماق فضا پرتاب نمایند. آن‌ها پرتاب یک ماهواره با رآکتور هسته‌ای داخلی به مدار سیاره نپتون را نیز در برنامه دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

غیر فعال کردن Safe Search؛ چگونه جستجوی ایمن گوگل را خاموش کنیم؟