اعلام زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو + لیست خودروهای قابل خرید


اعلام زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو + لیست خودروهای قابل خرید

وزارت صمت زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو را اعلام کرده است. در ادامه تاریخ اجرای قرعه کشی و لیست خودروهای قابل خرید را ببینید.قرعه کشی خودرو طی سال‌های اخیر تبدیل به یک معضل اساسی برای صنعت خودرو شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر سال...

وزارت صمت زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو را اعلام کرده است. در ادامه تاریخ اجرای قرعه کشی و لیست خودروهای قابل خرید را ببینید.

قرعه کشی خودرو طی سال‌های اخیر تبدیل به یک معضل اساسی برای صنعت خودرو شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر سال 1400 در حالی وعده حذف قرعه کشی خودرو داد که نه شرایط برای چنین حذفی آماده بود و نه خودروسازان تمایلی برای افزایش تیراژ تولید داشتند؛ چرا که آنها معتقد بودند باید دست دولت از قیمت گذاری‌های دستوری کوتاه شود.

زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو اعلام شد

اعلام زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو + لیست خودروهای قابل خرید

با همه این اوصاف به جای حذف قرعه کشی، وزارت صمت تصمیم گرفت اختیار فرآیند قرعه کشی را از طریق راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو به دست بگیرد. هم‌اکنون منوچهر منطقی در خصوص آخرین وضعیت عرضه خودرو در سامانه مذکور اطلاع داده و بیان کرده:

پیرو دستور رئیس‌جمهور در خصوص شفاف‌سازی فرآیند عرضه و تخصیص خودرو به مردم، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آغاز به کار کرده و تاکنون نسبت به برگزاری دو دوره عرضه خودرو در 27 اردیبهشت و 25 تیر اقدام شده است و در هفته جاری شاهد برگزاری سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهیم بود.

وزارت صمت معتقد است که سامانه یکپارچه فروش خودرو مزایای زیادی برای بازار خودرو در پی داشته و از جمله ویژگی‌های مثبت این سامانه به مواردی نظیر تخصیص عادلانه خودرو، افزایش امکان دسترسی مصرف کنندگان به خودرو، ایجاد شفافیت و رویه واحد در عرضه برای همه خودروسازان، رفع شائبه مهندسی عرضه به صورت قطره چکانی، رفع شائبه عرضه خودرو در بازارهای غیر شفاف، افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف کنندگان در هر دوره عرضه اشاره کرد.

اعلام زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو + لیست خودروهای قابل خرید

به اعتقاد منوچهر منطقی، طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر روند تولید خودروی کامل بهتر از قبل شده و اوضاع ناپایدار بازار تولید خودرو به ثبات قابل قبولی رسیده است. از نظر او تولید خودروهای ناقص، کاهش 94 درصدی را تجربه کرده و خوشبختانه در بازار و صنعت خودرو شفافیت بیش از پیش شده است. بنابراین با این اوصاف طبیعی است که شاهد سومین دوره عرضه خودرو در سامانه مورد اشاره باشیم.

همچنین منطقی به عنوان معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده در دوره جدید قرار است همزمان با عرضه خودروهای جدید، تعهدات شرکت‌های خودروسازی نظیر ایران خودرو و سایپا کاهش یابد و طرح‌های جدیدی نظیر پیش فروش، فروش فوق العاده، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خروج خودروی فرسوده در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان منطقی خاطرنشان کرد که سامانه یکپارچه خودرو باعث شده خودرو به نحو عادلانه به مشتریان اختصاص یابد و خودروهای متنوع به دست متقاضیان برسد. از طرفی به نظر می‌رسد تاکنون حدود 70 درصد از خودروها از فرآیند قرعه کشی خارج شده‌اند و حالا می‌توان گفت آرامشی نسبی بر بازار خودرو حاکم شده است.

اعلام زمان اجرای مرحله سوم قرعه کشی خودرو + لیست خودروهای قابل خرید

امیدواریم فرآیند آماده سازی و تکمیل خودروهای ناقص هر چه سریع‌تر انجام شود و آمادگی لازم در زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره‌گیری از سازوکار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور با روش عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا اواخر سال کسب شود.

در مرحله سوم فروش خودرو قرار است محصولاتی از جمله سورن پلاس، پژو 206، پژو پارس سال با موتور جدید، دنا پلاس توربو اتوماتیک و… راهی بازار شوند. همچنین شرکت سایپا قرار است با محصولاتی مثل کوئیک و ساینا اس در این طرح شرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی