رودخانه سیمین برای تغذیه سد اکباتان بازگشایی شد


رودخانه سیمین برای تغذیه سد اکباتان بازگشایی شد

همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با اقدامات خوب مسوولان و همکاری کشاورزان و اهالی روستا، رودخانه سیمین به عنوان یکی از سرشاخه‌های رودخانه آبشینه در بالادست سد اکباتان بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ضروری شامگاه دوشنبه در هفدهمین نشست اعضای شورای آب استان همدان افزود: به منظور هدایت آب به سد اکباتان، رودخانه‌های بالادست در حال بازگشایی هستند و به زودی نیز آب رودخانه روستای اِبِرو به سد اکباتان هدایت می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته رودخانه سیمین در حال حاضر ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب را به پشت سد اکباتان منتقل می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: آب این رودخانه هم اکنون به سد اکباتان رسیده است و احتمال دارد به دلیل کدر بودن، در روزهای نخست نتوانیم از آن برداشت کنیم.

ضروری ادامه داد: تلاش داریم بزودی بند رودخانه روستای یلفان را نیز به سد اکباتان هدایت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه لوله گذاری خط ۱۶ کیلومتری گذرگاه آبرسانی به همدان نیز تکمیل و آماده تست شده است، افزود: تا به امروز ۸۲ حلقه چاه کشاورزی برای تأمین آب همدان شناسایی شده است که ۴۲ حلقه در شهرستان همدان، ۳۱ حلقه در شهرستان بهار و ۹ حلقه در شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد.

ضروری ادامه داد: این تعداد چاه روی کاغذ، توانایی تأمین یک هزار و ۲۷۰ لیتر آب در ثانیه را دارد.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال آب این چاه‌ها به همدان، ظرفیت شبکه باید توانایی انتقال را داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۵ لیتر از کبودرآهنگ، ۱۲۳ لیتر از همدان و ۱۸۱ لیتر در ثانیه نیز از بهار و در مجموع ۵۷۸ لیتر در ثانیه از طریق چاه‌های کشاورزی وارد شبکه آبرسانی همدان می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقشه چین و آمریکا نقش بر آب شد/ هزینه رویارویی ایران و اسرائیل برای پکن و واشنگتن