حیات‌وحش چهارمحال و بختیاری سرشماری می‌شود


حیات‌وحش چهارمحال و بختیاری سرشماری می‌شود

شهرکرد- برنامه‌ریزی برای سرشماری حیات‌وحش در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با تشکیل کارگروه حفاظت و مدیریت حیات وحش در اداره حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، برنامه‌ریزی برای سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان انجام شد.

سعید یوسف‌پور افزود: سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان هر ساله در دو نوبت تابستان و زمستان، با بهره گیری از محیط‌بانان، کارشناسان اداره‌کل، جوامع محلی، اساتید دانشگاهی، سمن‌ها، عکاسان، فعالان و علاقمندان به محیط زیست انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموع مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست برای سرشماری ۱۹۴ هزار هکتار است و ۶ منطقه خارج از مناطق تحت مدیریت به عنوان مناطق آزاد استان در این سرشماری‌ها پایش می‌شود.

یوسف‌پور گفت: در این سرشماری، افزون بر تعداد گونه‌های پستاندار، پویایی جمعیت، نسبت جنسیتی، میزان زاد و ولد و همچنین وضعیت زیستگاه‌ها بررسی خواهد شد.

بنابراین گزارش، برنامه ریزی برای سرشماری حیات وحش با حضور سرپرست حفاظت محیط زیست استان، معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی، روسای مناطق تحت مدیریت، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و رؤسای ادارات حفاظت و مدیریت حیات وحش و بازرسی و مدیریت عملکرد انجام شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از دیدنت یه لحظه سیر نمیشم مصطفی ابراهیمی