افتتاح مرکز جوار کارگاهی رنگرزی با همکاری پدر رنگ ایران


افتتاح مرکز جوار کارگاهی رنگرزی با همکاری پدر رنگ ایران

شهرکرد- مرکز جوار کارگاهی رنگرزی با همکاری پدر رنگ ایران در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری به منظور حفظ و احیای هنر رنگرزی و توسعه آن اقدام به افتتاح مرکز جوارکارگاهی رنگرزی در کارگاه سیدعلی عسگری ارجنکی واقع در چالشتر کرد.

عسگری به عنوان رنگرز برتر چهارمحال و بختیاری مطرح بوده و معروف به پدر رنگ ایران است.

این استاد رنگرزی طی سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ نوع رنگ گیاهی و ثابت با کد و شناسنامه به ثبت است.

سیدعلی عسگری ارجنکی در این مراسم یادآور شد: بسیاری از شغل‌ها وابسته به صنعت رنگرزی هستند و باید حمایت های لازم از این صنعت مهم و کاربردی در چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.

افتتاح مرکز جوار کارگاهی رنگرزی با همکاری پدر رنگ ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری هم اظهار داشت: حفظ، احیا، پاسداشت و ترویج هنرها و صنایع دستی بومی و سنتی و آثار ارزشمند و ماندگار تاریخی و فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های بعد، از ضروریات جامعه و قومیت‌های مختلف است.

علیرضا کریمزاده بیان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری شهرت جهانی قالی چالش‌تر و دیگر بافته‌ها، مرهون رنگرزی هنرمندان این منطقه است.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به یکی از قطب های تولید رنگ‌های طبیعی فرش ایران تبدیل شده است و باید برای احیای رشته های زیست بوم و آموزش مهارتی و ارتقای آنها تلاش کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش های جوارکارگاهی و بین کارگاهی و آموزش در محیط کار واقعی می تواند کلیدی برای کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی کشور باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست مردم، مجلس را تکمیل کنند