اختصاص سهمیه 2500 تنی اقلام اساسی به هیئات‌ مذهبی و مواکب


اختصاص سهمیه 2500 تنی اقلام اساسی به هیئات‌ مذهبی و مواکب

همدان- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اختصاص سهمیه ۲۵۰۰ تنی اقلام اساسی به هیئات‌ مذهبی و مواکب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فضلی سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۱۶ هزار تن اقلام اساسی از ابتدای سال تاکنون سهمیه داشتیم، عنوان کرد: از این میزان، حدود دو هزار و ۵۰۰ تن مربوط به سهمیه ماه محرم و صفر برای هیأت‌های مذهبی و موکب‌های تشکیل شده اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن از این اقلام مربوط به سهمیه خانوار است که از ابتدای سال تاکنون از طریق شبکه‌های توزیع استانی و مباشرین معرفی شده از طرف شهرستان‌ها بین افراد نیازمند، حاشیه شهر و حتی دورترین روستاها از طریق شبکه‌های توزیع تعاون روستایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کاسبان امین وغیره توزیع شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: این اقلام شامل شکر، برنج، گوشت قرمز و مرغ منجمد بوده است.

فضلی در ادامه با اشاره به اینکه اقلام ماه محرم و صفر با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و بر اساس لیست اعلامی از طرف آن سازمان در اختیار نمایندگان هیئت‌های مذهبی و مباشرین معرفی شده در شهرستان‌ها قرار داده شده است، افزود: با توجه به اینکه ۱۱۰ موکب در استان تشکیل شده، پیگیری‌های ویژه و مستقیمی از طریق وزارت خانه انجام داده شد تا سهمیه ویژه ای بتوانیم برای موکب ها در نظر گرفته و با هماهنگی ستاد اربعین توزیع شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد