ایجاد فضای نامناسب برای نخبگان کشور با گرفتن تصمیمات هیجانی


ایجاد فضای نامناسب برای نخبگان کشور با گرفتن تصمیمات هیجانی

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به نخبگان و پژوهشگران جوان اهمیت نداده ایم و در یک فضای هیجانی ازجمله مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که باعث مهاجرات نخبگان می‌شویم.

شهریاری گفت: در تعداد تولید مقالات رتبه قابل قبولی داریم، اما هدف نباید تنها مقاله‌نویسی باشد و مقالات باید کاربردی شود و مشکلات کشور را حل کند.

او بیان کرد: البته که ۳ درصد باید برای تحقیق پژوهش هزینه شود و در همین مورد نیز بسیاری از شرکت‌ها و سازمان به وظیفه خود عمل نکردند.

شهریاری توضیح داد: ما به نخبگان و پژوهشگران جوان اهمیت نداده ایم و در یک فضای هیجانی ازجمله مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که نه تنها نخبگان را نمی‌توانیم جذب کنیم بلکه باعث مهاجرات آن‌ها نیز می‌شویم.

او تأکید کرد: توان دفاعی و حوزه سلامت هر کشور نشان اقتدار و قدرت هر جامعه است.

شهریاری گفت: جمعیتی قابل‌توجهی از چشم‌پزشکان ایرانی به آمریکا رفتند و به‌عنوان استاد مشغول به‌کار شدند.

او اشاره کرد: این فضا نامناسب را برای نخبگان و دانشمندان در داخل کشور چه کسی ایجاد کردند و واقعاً جای نگرانی دارد و با سران سه قوه گفتگو کردیم.

او همچنین درباره شرکت‌های دانش‌بنیانی افزود: به هر شرکتی هم نمی‌توان گفت دانش‌بنیان است. شرکت دانش‌بنیان شرکتی است که تمام تولیدات و فناوری‌هایش بیش از ۵۰ درصد داخلی باشد.

او هشدار داد: بعضی شرکت‌ها با فقط سرهم کردن قطعات دانش‌بنیانی شدند و فناوری موردنیاز را انحصاری کردند که ما در کمیسیون بهداشت و درمان کمیته‌ای شکل دادیم که این شرکت‌ها را بررسی کنند و نگذارند از نام دانش‌بنیان سوء استفاده شود.

بیشتر بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید